نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۴

کارت‌های گرافیک Radeon RX 6000 به طرز مرموزی شروع به خراب شدن کردند

یک فروشگاه تعمیرات GPU در آلمان ۴۸ کارت گرافیک AMD Radeon RX 6000 را با چیپ سوخته دریافت کرده و احتمال مشکل در درایورهای جدید آن‌ها را مطرح می‌کند.

درحالی که AMD به‌تازگی وجود مشکل در طراحی سیستم خنک‌کننده کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX را تأیید کرده و امکان تعویض این محصولات را ازطریق نمایندگی‌های خود فراهم می‌کند، اینبار گزارش مشکل مرموزی در کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 منتشر شده که ادعا می‌کند تعداد زیادی از این محصولات به یکباره شروع به خراب شدن کردند.

KrisFix-Germany یک فروشگاه تعمیر سخت‌افزار کامپیوتری و همچنین یک تک تیوبر پرمخاطب است که در ویدیو جدید خود نشان می‌دهد چند کارت گرافیک از سری AMD Radeon RX 6000 برای تعمیر به‌دست او رسیده است. این مرکز در مجموع ۶۱ کارت گرافیک Radeon RX 6900 و RX 6800 را دریافت کرده که ۴۸ مورد از آن‌ها با GPU سوخته به‌دست او رسیدند. کریس می‌گوید که این اولین‌بار است که این تعداد کارت گرافیک با GPU سوخته برای او آورده شده است.

GPU سوخته کارت گرافیک Radeon RX 6000

ظاهرا اکثر این کاربران درحال استفاده از سیستم خود به‌صورت کاملاً نرمال و بدون فشار مضاعف بودند که این اتفاق را عجیب‌تر می‌کند. نکته‌ی مهم دیگر این است که همه‌ی این کاربران از یک نسخه درایور برای کارت گرافیک خود استفاده می‌کردند که همان Adrenalin 22.11.2 (WHQL) یا جدیدترین نسخه‌ی درایور AMD است که در دسامبر سال گذشته منتشر شد.

البته فعلاً نمی‌توان به‌طور قطع درایور را مقصر این خسارات در نظر گرفت اما باتوجه به شواهد باید این احتمال را جدی گرفت. فعلاً به کاربران توصیه می‌شود که در صورت امکان از نسخه آخر درایورهای GPU برای این کارت‌ها استفاده نکنند. وبسایت Buildzoid می‌گوید این اولین‌بار نیست که یک تولید کننده GPU به‌طور تصادفی سیستم حفاظت دمای GPU را در نسخه جدید درایور غیرفعال می‌کند و ممکن است این مشکل هم براثر همین قضیه به وجود آمده باشد.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده