نویسنده: فرشید معتمد
// دوشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

پردارنده های دسکتاپی بِرادوِل در اواسط خردادماه عرضه خواهند شد

پردازنده‌های نسل پنجمی شرکت اینتل که برای کاربرانِ حرفه‌ای پی‌سی هدف‌گذاری شده‌اند، Core i7-5775C و Core i5-5675C از اول ماه ژوئن، مصادف با ١١ خردادماه سال جاری در کانال‌های توزیعِ خرده فروشی در دسترس خواهند بود. برای دانستن جزییات خبر با ما همراه باشید.

این دو مدل از مدتی پیش برای سازندگانِ بزرگِ رایانه‌های شخصی یا OEM در دسترس بوده است. این مدل‌ها بر اساس سوکت ١١٥٠ تولید شده‌اند و با مادربردهای کنونی اینتل از سری ٩ مثل Z97 و H97 (در صورت نیاز بروزرسانی بایوس لازم است) هم سازگار هستند.

ption id="attachment_34893" align="aligncenter" width="700"]مشخصات پردازنده‌های جدید برادول مشخصات پردازنده‌های جدید Broadwell

با توجه به ساخته شدنِ این پردازنده‌ها بر اساس فن‌آوری جدید ١٤ نانومتری بِرادوِل، پردازنده‌های i7-5775C و i5-5675C مدل‌هایی ٤ هسته‌ای هستند.  i7-5775C فرکانس کاری ٣.٣٠ گیگاهرتز را ارائه می‌کند که با کمکِ تکنیک Turbo Boost تا ٣.٧٠  گیگاهرتز هم قابل افزایش است و با دارا بودن ویژگی HT، در کل ٨ هسته‌ی مجازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مدل i5-5675C هم فرکانس پایه‌ی ٣.١٠ گیگاهرتز دارد و فرکانس توربوی آن به ۳.۰۶ گیگاهرتز می‌رسد. هر دو مدل فقط ۶ مگابایت حافظه‌ی کَش سطحِ سوم یا L3 دارند ( پردازنده‌های Core i7 دسکتاپی در نسل هاسوِل دارای ٨ مگابایت کش L3 هستند) اما مدلِ i5-5675C فقط به ۴ مگابایتِ آن دسترسی دارد. همچنین گرافیکِ مجتمعِ داخلِ این پردازنده‌ها از سری Iris Pro 6200 است و توانِ حرارتی تعیین شده به ۶۵ وات کاهش یافته است.

intel Broadwell CPUs

قیمتِ پیش خریدِ مدل i7-5775C  در بازارِ خرده فروشی ۴۷۹ دلار اعلام شده اما از قیمتِ مدل i5 خبری در دست نیست. این دو مدلِ جدید قرار نیست جایگزین مستقیم پردازنده‌های i7-4790K و i5-4690K باشند، چرا که پردازنده‌های نسلِ Skylake در پاییزِ امسال با سوکت و مادربردهای جدید معرفی خواهند شد و پرچم‌دارِ جدیدِ محصولاتِ رده بالای اینتل خواهند شد.

منبع: techpowerup


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده