نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۷

اذعان AMD به مشکل تعدادی از کارت‌های گرافیک Radeon RX 7900 XTX

AMD با تأیید اینکه تعداد محدودی از کارت‌های گرافیک Radeon RX 7900 XTX با مشکل محفظه بخار و عملکرد سیستم خنک‌کننده مواجه‌اند، پیشنهاد تعویض محصولات معیوب را به خریداران ارائه کرد.

بعد از بررسی‌های فراوان، سرانجام AMD تأیید کرد که «درصد کمی» از کارت‌های گرافیک Radeon RX 7900 XTX با مشکل محفظه بخار مواجه هستند که منجر به اختلال در عملکرد سیستم خنک‌کننده و بالا رفتن دمای بدنه آن می‌شود. گوردون مه اونگ از نشریه PCWorld در مصاحبه‌ی اخیر خود با اسکات هرکلمن از شرکت AMD در حاشیه مراسم CES 2023 بالاخره تأیید این خبر را از AMD گرفته است.

هرکلمن با اذعان به اینکه AMD به عامل اصلی این مشکل پی برده و هم‌اکنون وجود آن را در «بخش کوچکی» از محصولات عرضه شده به بازار تأیید می‌کند، گفته که فعلاً نمی‌توان به جزئیات مربوط‌به تعداد محصولات معیوبی که به‌دست مصرف‌کنندگان رسیده پرداخت.

درحال حاضر تأیید شده که مشکل عملکرد سیستم خنک‌کننده RX 7900 XT به مایع درون محفظه بخار خنک‌کننده‌ی آن مربوط‌به می‌شود. درواقع مقدار این محلول برای عملکرد صحیح کافی نبوده است. این خبر به‌نوعی بر تحقیقات چند روز پیش Der8auer صحه می‌گذارد که برای اولین‌بار به احتمال مشکل در محفظه بخار این کارت اشاره کرده بود.

ویپر چمبر کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX

AMD و شرکای تجاری این شرکت که به فروش مدل‌های ساخت AMD کارت گرافیک RX 7900 XT موسوم به سری MBA می‌پردازند، درحال حاضر امکان تعویض کارت‌های گرافیک معیوب را برای خریداران فراهم کردند. AMD گفته که موجودی این شرکت از این کارت برای تعویض تمام موارد مشکل‌دار کافی است. بنابراین شایعاتی که درباره کمبود این کارت‌ها مطرح شده بود نیز احتمالاً نادرست بوده است. AMD فراخوان داده همه‌ی کسانی که در حین عملکرد کارت گرافیک خود به نقطه دمای ۱۱۰ درجه می‌رسند، می‌توانند با تماس با پشتیبانی این شرکت نسبت به تعویض کارت گرافیک خود اقدام کنند.

نکته مهم این است که این مشکل فقط در مدل‌های رفرنس کارت گرافیک AMD ایجاد شده و سایر مدل‌های کاستوم Radeon RX 7900 XTX هیچ مشکلی از این بابت ندارند. ضمن اینکه مشکل محفظه بخار این کارت فقط در عملکرد آن اختلال ایجاد کرده و خطری از جانب آسیب جدی یا سوختن این GPU وجود ندارد؛ اما AMD برای رضایت مشتریان و همچنین ارائه بهترین عملکرد ممکن در محصولات عرضه‌ شده‌ی خود، بی قید و شرط اقدام به تعویض این کارت‌ها می‌کند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده