نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۲

افت قیمت مدل مرجع Radeon RX 7900 XT به زیر نرخ مصوب

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XT حالا پایین‌تر از نرخ MSRP و با قیمت ۸۸۰ دلار در آمریکا و اروپا به فروش می‌رسد.

کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7900 به ترتیب برای نسخه‌های XT و XTX با قیمت‌های ۸۹۹ و ۹۹۹ دلار روانه بازار شدند. اما مدل XTX این کارت و به‌خصوص طراحی رفرنس آن به سختی در دسترس خریداران قرار داشت. هرچند باتوجه به مشکلاتی که اخیراً به محفظه بخار سیستم خنک‌کننده‌ی این کارت نسبت داده شده، RX 7900 XTX را به انتخاب چندان محبوبی بین مخاطبان تبدیل نکرده است.

از سوی دیگر AMD RX 7900 XT تقریباً در هر فروشگاهی برای خرید در دسترس قرار داشته و در بسیاری از موارد با همان قیمت مصوب ۹۹۹ دلاری به فروش می‌رسید. حالا فروشگاه Newegg اولین مرکز فروشی است که قیمت فروش این محصول را به کمتر از این نرخ کاهش داده و حالا با ۲۰ دلار کمتر با برچسب ۸۷۹.۹۹ دلاری عرضه می‌کند. البته این قیمت فعلا برای یک نسخه‌ی XFX MBA که توسط خود AMD طراحی می‌شود اختصاص داده شده است.

افت قیمت کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XT

حدود دو هفته پیش کارت گرافیک RX 7900 XT شروع به از دست دادن ارزش خود در بازار اروپا کرد. به طوری که قیمت فروش آن از ۱۰۴۹ دلار در زمان عرضه در کمتر از ۲ هفته به ۹۹۹ دلار رسید. حالا و به گذشت دو هفته‌ی دیگر ۲۰ دلار از قیمت آن کم شده و این بدان معنا است که در همین یک ماه ۶.۷ درصد کاهش قیمت داشته است.

تا جایی که می‌دانیم مدل XT این کارت با نسخه cut-down پردازنده گرافیکی Navi 31 تحت تاثیر عملکرد نادرست سیستم خنک‌کننده قرار نگرفته است. اما به نظر می‌رسد که آسیب این نقص فنی به میزان استقبال خریداران از این سری به کاهش قیمت فروش آن‌ها منجر شده است. RX 7900 XT باید با GeForce RTX 4070 Ti رقابت کند که به‌تازگی معرفی شده است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده