نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰

معرفی مادربردهای MSI سری B760: شاهکار جدید MSI در راه است!

MSI تصمیم دارد تا مادربردهای جدید سری B760 خود را به‌زودی روانه بازار کند تا کاربران را بیش‌ازپیش شگفت زده کند.

سال گذشته با معرفی پلتفرم Z790 توسط اینتل، توجه بسیاری از گیمرها به این پلتفرم جلب شد. امسال هم انتظار می‌رود با معرفی پلتفرم تازه B760، بازار سیستم‌های گیمینگ رونق بیشتری بگیرد. برهمین اساس، MSI تصمیم دارد تا مادربردهای جدید سری B760 خود را به‌زودی روانه بازار کند تا کاربران را بیش‌ازپیش شگفت زده کند. بیایید نگاهی به این سری از محصولات منحصر‌به‌فرد و قابلیت‌هایشان بیندازیم.

MSI مادربردهای سری B760 خود را تحت عناوین MAG، MPG و PRO روانه بازار کرده است؛ سری MAG بازار هدف این شرکت یعنی گیمرها را هدف قرار داده است و مانند گذشته با اسامی Tomahawk و Mortar روانه بازار خواهد شد. مادربردهای سری PRO نیز متناسب با بازار سیستم‌های اداری طراحی شده است.

مادربردهای سری MAG باوجود مدار PCB‌ای ۶ لایه از جنس مس ضخیم به وزن ۲ اونس و منبع تغذیه ۱۲ فاز (۷۵ آمپر) DrMOS جریان پایداری را برای پردازنده‌های قدرتمند نسل ۱۳ اینتل فراهم می‌کنند. حرارت تولیدی این پردازنده توسط هیت سینک بزرگ و تمام آلومینیومی که به زیبایی طراحی شده است، دفع می‌شود و می‌توانید از عملکرد سیستم‌های مبتنی بر مادربردهای سری MAG اطمینان خاطر داشته باشید. مادربردهای سری MAG از MSI همچنین، از نسل پنجم Lightining PCIe پشتیبانی کرده و دارای حداقل سه اسلات داخلی M.2 نسل چهار است که با سپر حرارتی Frozr تقویت شده‌اند تا به عملکرد SSD‌ها خدشه‌ای وارد نشود.

مادربردهای سری PRO به لحاظ طراحی نسبتا ساده‌تر اما همچنان مانند دیگر مادربردهای سری B760 قدرتمند هستند. منبع تغذیه پردازنده ۱۲ فاز، پشتیبانی از نسل چهارم Lightning PCIe، پشتیبانی از M.2 و وجود هیت سینک و سپر حرارتی از جمله مواردی هستند که می‌توانند عملکرد مناسبی را برای سیستم‌های اداری فراهم کنند.

اما برای دوست‌داران روبه رشد سیستم‌های ITX، مادربرد خوش ساخت MPG B760I EDGE WIFI DDR4 معرفی شده است. در نگاه اول، هیت سینک آلومینیومی نقره‌ای رنگ، نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. همچون دیگر اعضای خانواده سری B760، این مادربرد دارای مدار PCB‌ای ۶ لایه با مس مضاعف است که درکنار منبع تغذیه ۸ فازی و با قدرت ۹۰ آمپر، به تقویت عملکرد پردازنده کمک می‌کند. این مادربرد از جدیدترین نسل Lightning PCIe، یعنی نسل پنجم پشتیبانی می‌کند و دارای دو اسلات M.2 داخلی است که قابلیت گسترش نیز دارد.

سری مادربردهای MSI B760 به‌طور همزمان پشتیبانی از رم‌های DDR4 و DDR5 را فراهم می‌کند. تمام مادربردهای سری WIFI از آخرین ورژن اینتل WIFI-6E و پورت شبکه 2.5G پشتیبانی می‌کنند تا امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را برای شما فراهم آورند. همچنین این دسته از مادربردها دارای محافظ‌های خروجی/ ورودی از پیش نصب شده و کلیپس برای اسلات‌های M.2، جهت نصب آسان است تا تجربه کاربری متفاوتی از راه‌اندازی سیستم ارائه کنند.

مادربردهای شگفت انگیز سری B760 در غرفه MSI و در طول نمایشگاه CES 2023 نمایش داده خواهند شد. MSI پس از سه سال، تصمیم دارد تا به‌صورت فیزیکی در نمایشگاه CES حاضر شده و نه‌تنها به نمایش مادربردهای جدید خود بلکه محصولاتی از جمله MEG Z790 GODLIKE ، سیستم خنک‌کننده شخصی‌سازی شده، سیستم‌های کامپیوتری با تم سفید و جدیدترین SSD خود با قابلیت پشتیبانی از PCIe 5.0 را که همگی برندگان جوایز این نمایشگاه بوده‌اند را از پنجم تا نهم ژانویه به نمایش درآورد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده