نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

قیمت احتمالی RTX 4070 Ti؛ حداقل ۱۰ درصد ارزان‌تر از مدل لغوشده RTX 4080 12GB

گفته می‌شود انویدیا قیمت جدید ۷۹۹ دلاری را برای کارت گرافیک RTX 4070 Ti تعیین خواهد کرد که بعد از لغو عرضه و تغییر نام RTX 4080 12GB معرفی و روانه بازار می‌شود.

منابع متعددی مدعی شدند که کارت گرافیک RTX 4070 Ti که جایگزین مدل ۱۲ گیگابایتی RTX 4080 شد، حداقل ۱۰ درصد ارزان‌تر از این کارت قیمت گذاری خواهد شد. براین اساس قیمت احتمالی ۷۹۹ دلار یا ۶۴۹۹ یوان برای این کارت گرافیک رده بالای سری RTX 40 برای پلتفرم دسکتاپ مطرح شده است. این درحالی است که RTX 4070 Ti تنها نام جدیدی برای RTX 4080 12GB محسوب می‌شود و از نظر سخت‌افزاری هیچ تغییری نسبت به این مدل نخواهد داشت.

Wccftech یکی از منابعی است که مدعی شده انویدیا به شرکای تجاری خود ابلاغ کرده که قیمت مصوب RTX 4070 Ti با ۱۰۰ دلار یا ۱۱ درصد کاهش نسبت به RTX 4080 12GB حالا ۷۹۹ دلار است. به این نرخ در گزارش اخیر Moore’s Law is Dead نیز اشاره شد.

در کشور چین هم منابعی مانند Expreview و BoardChannels حالا خبر مبنی بر عرضه RTX 4070 Ti با قیمت ۶۴۹۹ یوان را منتشر می‌کنند که ۷۰۰ یوان کمتر از نرخ MSRP کارت گرافیک RTX 4080 دوازده گیگابایتی است.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti

به این ترتیب RTX 4070 Ti چیزی در حدود نصف قیمت RTX 4090 خواهد بود که این روزها کمتر در بازار دیده می‌شود. این کارت از نظر حجم حافظه GDDR6X نیمی از ظرفیت پرچم‌دار فعلی این نسل را دارد، اما از نظر تعداد هسته‌های CUDA کمتر از نصف ۱۶۳۸۴ هسته را دارد.

تنها مشکلی که می‌توان به نرخ مصوب قیمت RTX 4070 Ti گرفت این است که هیچ مدل Founders Edition برای آن عرضه نخواهد شد. در نتیجه پیدا کردن یک مدل کاستوم از این کارت با نرخ MSRP تقریبا غیرممکن است و فقط به وضعیت دسترسی به این محصولات در بازار بستگی دارد. انویدیا همیشه از شرکای تجاری خود می‌خواهد تا حداقل یک مدل غیر قابل اورکلاک از کارت‌های گرافیک این شرکت را با نرخ مصوب به بازار عرضه کنند. اما معمولا این محصولات خیلی زود به فروش می‌رسند و عمر کوتاهی در بازار دارند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده