نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۳

نتایج بنچمارک GPU لپتاپ RTX 4080؛ ۴۲ درصد سریع‌تر از RTX 3080

پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ GeForce RTX 4080 با ۷۴۲۴ هسته CUDA و ۱۲ گیگابایت حافظه در فهرست بنچمارک Geekbench، حداقل ۳۰ درصد سریع‌تر از پرچم‌دار نسل قبل ظاهر شده است.

براساس جدیدترین نتایج بنچمارک Geekbench، شرکت Acer روی یک لپ‌تاپ گیمینگ رده بالا از سری پردیتور به نام Acer Predator PH16-71 کار می‌کند که به یک پردازنده قدرتمند و ۲۴ هسته‌ای Core i9-13900HX از نسل Raptor Lake اینتل مجهز شده است و از یک پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 4080 بهره می‌برد. خبر مورد بحث اولین تأیید بر مشخصات این GPU محسوب می‌شود و احتمالا نشان می‌دهد که بررسی‌کنندگان تا قبل از معرفی سخت‌افزار جدید در ژانویه سال ۲۰۲۳، درحال تست عملکرد این محصولات هستند.

در ادامه مشخص شده که این GPU موبایل مبتنی بر تراشه AD104 انویدیا، از ۵۸ واحد محاسباتی متشکل از ۷۴۲۴ هسته CUDA برخوردار است. این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که این GPU از ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی استفاده می‌کند که بالاترین سرعت ثبت‌شده برای آن ۲.۰۱ گیگاهرتز بوده که توان پردازش گرافیکی ۲۹.۷ ترافلاپس را برای آن به همراه خواهد داشت.

امتیاز بنچمارک GPU لپتاپ NVIDIA RTX 4080

این GPU در OpenCL API مورد بررسی قرار گرفته که لزوما با کاربری گیمینگ در ارتباط نیست. اما به هر حال می‌توانیم این شاخص را با نتایج پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ RTX 3080 Ti مقایسه کنیم که ۱۳۶۰۰۸ امتیاز را در آن کسب می‌کند. این رقم نشان می‌دهد که RTX 4080 حداقل ۳۰ درصد سریع‌تر از پرچم‌دار سری Ampere عمل کرد و ۴۲ درصد قوی‌تر از RTX 3080 است.

سری موبایل پردازنده‌های گرافیکی RTX 40 در فاصله‌ی کوتاهی از برگزاری رویداد GeForce Beyond در CES 2023در روز سوم ژانویه به بازار عرضه خواهند شد. اکثر سیستم‌های مبتنی بر RTX 40 به همراه تراشه‌های سری H یا HK و HX نسل سیزدهمی اینتل روانه‌ی بازار می‌شوند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده