نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۲

فروش کارت گرافیک RTX 4070 Ti در چین با قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار

به‌دنبال درج قیمت بسیار بالای کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti در یک فروشگاه صربستانی، حالا یکی از مدل‌های کاستوم این کارت در چین هم با قیمت بالاتر از ۱۰۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده است.

درحالی که هنوز یک هفته تا زمان رونمایی رسمی از کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti باقی مانده، برخی فروشگاه‌ها در کشورهای مختلف جهان اقدام به فروش این محصول یا قرار دادن آن در فهرست فروش خود کردند. پیش از این دیده بودیم که یک فروشگاه در صربستان کارت گرافیک RTX 4070 Ti را ۱۴۰۰ دلار قیمت‌گذاری کرده بود و حالا یک فروشگاه چینی هم برچسب قیمت به مراتب بالاتری را نسبت به نرخ واقعی MSRP آن قرار داده است.

یکی از کاربرهای Baidu تصویری از کارت گرافیک MSI GeForce RTX 4070 Ti Gaming X Trio و MSI GeForce RTX 4070 Ti Ventus 3X را پست کرده که نشان می‌دهد مدل Ventus 3X با قیمت ۷۱۹۹ یوان و Gaming X Trio با قیمت ۷۵۹۹ یوان برای فروش در دسترس قرار گرفتند. این مقادیر به ترتیب معادل ۱۰۳۴ و ۱۰۹۲ دلار آمریکا هستند.

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti در چین

مشخصات کارت گرافیک RTX 4070 Ti 12 GB

براساس اطلاعاتی که از کارت گرافیک RTX 4080 12GB داشتیم و علم به اینکه RTX 4070 Ti نیز بدون تغییر در این مشخصات روانه بازار خواهد شد، باید گفت که حداکثر فرکانس عملکرد این GPU به ۲۷۳۰ مگاهرتز می‌رسد. پردازنده گرافیکی آن از ۶۰ واحد مولتی پروسسور جریانی متشکل از ۷۶۸۰ هسته CUDA تشکیل می‌شود و ۱۲ گیگابایت حافظه VRAM دارد.

حالا تنها چیزی که باقی مانده، قیمت این محصول است که هنوز اعلام نشده است. هرچند باتوجه‌به اختلاف قابل‌توجه ۲۴ تا ۳۰ درصدی عملکرد کارت گرافیک RTX 4080 12GB با نسخه ۱۶ گیگابایتی آن باید قیمت آن به مراتب کمتر از این مدل باشد.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده