نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸

انتشار نخستین تصاویر کارت گرافیک Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti

نخستین تصاویر کارت گرافیک سفارشی RTX 4070 Ti کانکتور برق ۱۶ پین، طراحی فن سه‌گانه، بُرد PCB کوتاه و هیت‌سینک بزرگ آن را نشان می‌دهند.

شرکت انویدیا پس از معرفی کارت گرافیک RTX 4080 در نسخه‌ی ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی تصمیم به لغو کارت گرافیک RTX 4080 12GB گرفت تا آن را با نام RTX 4070 Ti و قیمت کمتر روانه بازار کند. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار سخت‌افزار مطلع شدیم که نخستین تصاویر کارت گرافیک Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti منتشر شده است که اطلاعات جالبی را در اختیار کاربرها می‌گذارد. شما می‌توانید تصاویر این کارت گرافیک سفارشی را در ادامه تماشا کنید.

این تصاویر کارت گرافیک Gigabyte's GeForce RTX 4070 Ti AERO سفید رنگ با طراحی فن سه‌گانه را نشان می‌دهند. یک آداپتور ۸ پین دوگانه نیز کانکتور برق ۱۶ پین این کارت را تغذیه می‌کند. کارت‌های گرافیک RTX 40 در مدل‌های رده بالا به تأمین برق بیشتری احتیاج دارند. برای مثال کارت RTX 4080 از یک آداپتور تبدیل ۳ × ۸-پین به ۱۶ پین و کارت RTX 4090 از یک آداپتور تبدیل 12VHWPR (نیازمند ۴ کابل ۸ پین استاندارد) استفاده می‌کند.

این تصاویر برد PCB کوتاه کارت گرافیک سفارشی RTX 4070 Ti و هیت‌سینک بزرگ آن را نیز به نمایش در می‌آورد. این کارت از یک پردازنده گرافیکی AD104 متشکل از ۷۶۸۰ هسته‌ی CUDA برخوردار است که ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X و ۲۸۵ وات توان طراحی گرمایی (TDP) دارد. کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۳ دی ۱۴۰۱) در رویداد Special Address شرکت انویدیا در نمایشگاه CES 2023 معرفی می‌شود.


منبع guru3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده