نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

انتشار رندر کارت گرافیک ۴ اسلاته TITAN RTX انویدیا با کانکتور ۱۶ پین دوگانه

تصاویر جدیدی از کارت گرافیک لغو شده‌ی TITAN از سری Ada منتشر شده که محل اتصال کانکتور برق دوگانه و ۱۶ پین آن را به بدنه حجیم این GPU نشان می‎‌دهد.

شایعات مربوط‌به مدل جدید و ظاهراً لغو شده‌ی کارت‌های گرافیک سری TITAN انویدیا هر از چندگاهی دوباره در خلال اخبار ظاهر شده و این بار منبع شناخته شده‌ی Moore’s Law is Dead است که ادعا می‌کند تصاویر واقعی نسخه مهندسی این کارت به‌دست آن‌ها رسیده است.

اینطور به نظر می‌رسد که انویدیا سعی دارد با معرفی مدل جدیدی از سری TITAN، نهایت قدرت پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید خود را به نمایش گذاشته و کاربران حرفه‌ای و اورکلاکرها را به‌عنوان بازار هدف در نظر بگیرد. مدت زیادی است که مدل جدیدی از سری TITAN معرفی نشده و این شرکت بیشتر روی سری GeForce محصولات خود تمرکز داشته است. بااین‌حال شرایط بازار GPU به قدری متغیر است که انویدیا این گزینه را هم برای آینده در نظر دارد.

کارت گرافیک NVIDIA TITAN RTX

درحال حاضر انتظار نمی‌رود که به این زودی‌ها شاهد به کارگیری نسخه کامل پردازنده گرافیکی AD102 در سری RTX 40 باشیم. کارت گرافیک موسوم به RTX 4090 Ti که قطعاً زمانی معرفی خواهد شد، جدا از مدل دیگری است که انویدیا برچسب TITAN را روی آن قرار داده و قاعدتاً از نظر قیمت هم فراتر از مدل پرچم‌دار سری Ti خواهد بود. البته که هنوز مشخص نیست نهایتاً چنین محصولی به بازار عرضه خواهد شد یا خیر.

کانکتور برق 16 پین NVIDIA TITAN RTX

به هر حال این شایعه ادعا می‌کند که انویدیا کار روی نسخه آزمایشی این کارت را به پایان رسانده و این نسخه شباهت زیادی به محصول نهایی دارد. MLID برای اثبات این ادعا یک تصویر ویرایش شده از این کارت را منتشر کرده و درکنار آن چند رندر براساس دیگر تصاویر نیز در اختیار ما قرار داده شده است.

در این تصاویر مشاهده می‌کنیم که کانکتورهای برق دوگانه ۱۶ پین این کارت در ناحیه‌ای غیرعادی از بدنه کارت قرار گرفته و باعث می‌شود این احتمال در ذهن شکل بگیرد که این مدل درواقع نسخه آزمایشی کارت گرافیک ۴ اسلاته‌ای است که چند ماه پیش تصاویر آن منتشر شده بود. اما زاویه قرار گیری فین‌های هیت سینگ در این کارت متفاوت از تصاویر قبلی است.

رندر کارت گرافیک NVIDIA TITAN RTX

شایعات قبلی از برنامه‌ریزی انویدیا برای عرضه یک کارت گرافیک جدید بر پایه تراشه AD102-450 با ۱۸۲۷۶ هسته CUDA حکایت داشتند. ۴۸ گیگابایت حافظه GDDR6X نیز از دیگر مشخصات منتسب به این کارت است.

درحال حاضر کارت گرفیک TITAN نسل جدید انویدیا زمان مشخصی برای عرضه رسمی ندارد. درواقع انتشار این تصاویر حاکی از آن است که انویدیا مدل آزمایشی کارت گرافیک TITAN نسل جدید خود را در آزمایشگاه آماده کرده تا در زمان نیاز معرفی و روانه بازار کند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده