نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۷

RTX 4080 به صدر جدول پر‌فروش‌ترین کارت‌های گرافیک Newegg رسید

به نظر می‌رسد که فروشگاه آنلاین آمریکایی Newegg برخلاف روند هفته‌های گذشته، تعداد زیادی کارت گرافیک RTX 4080 را به خریدارها فروخته است.

تقریبا عادت کرده‌ایم که کارت گرافیک GeForce RTX 4080 را در صفحه‌ی «بهترین‌ها» و «پرفروش‌ترین‌ها» نبینیم. استقابل ضعیف کاربران از این کارت که عمده‌ی علت آن را باید در قیمت بالای این محصول جست‌وجو کرد، اخیرا برای فروشگاه‌های عرضه‌کننده و حتی دلال‌ها مشکل‌ساز شده است. اما امروز خبر متفاوتی از وبسایت Tom's Hardware منتشر شده که براساس آن، RTX 4080 توانست پرفرش‌ترین کارت گرافیک فروشگاه آنلاین Newegg لقب بگیرد. این در شرایطی است که مدل پرچم‌دار GeForce RTX 4090 در رده‌ی چهارم همین فهرست قرار دارد.

این فروشگاه آمریکایی گزارش داده که کارت گرافیک Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC که به قیمت ۱۲۶۹.۹۹ دلار به فروش می‌رود، بیشترین آمار فروش را در میان مدل‌های کاستوم RTX 4080 به خود اختصاص داده است. البته که یک کارت گرافیک بالای هزار دلاری، مناسب نیاز همه کاربران نیست. مدل‌های اقتصادی‌تر مانند GeForce RTX 3060 Ti و GeForce RTX 3060 همچنان از محبوبیت بالایی در میان غالب کاربران برخوردار هستند و در رده‌های دوم و سوم این فهرست قرار می‌گیرند.

فروشگاه Newegg

اما حضور کارت گرافیک گران‌قیمت و پرچم‌دار RTX 4090 در میان ۵ محصول پرفروش این فهرست نیز از نکات جالب توجه گزارش Newegg است. این درحالی است که محصولات مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند Radeon RX 6700 XT و Radeon RX 6600 اصلا در این بین جایی ندارند.

اما آمار پرفروش‌ترین کارت‌های گرافیک آمازون واقعیت دیگری را نشان می‌دهد. براین اساس GeForce RTX 3060 بیشترین آمار فروش را در میان پردازنده‌های گرافیکی به خود اختصاص داده است و RTX 4080 و RTX 4090 فاصله بسیار زیادی با آن دارند. RTX 4090 در این فهرست به کسب جایگاه پانزدهم رضایت داد و RTX 4080 در رده‌ی ۲۸ام قرار گرفته است.

مشکلی که در خصوص فهرست پرفروش‌ترین محصولات فروشگاه‌های مستقل وجود دارد، عدم ارائه اعداد و ارقام دقیق از تعداد فروش واحدها است. البته که مخاطبان این فروشگاه‌ها نیز از یک طیف نیستند. مثلا فروشگاه آمازون که RTX 3060 را پرفروش‌ترین کارت گرافیک حال حاضر خود معرفی می‌کند، معمولا مخاطبان عمومی‌تری نسبت به Newegg دارد که اغلب کاربران علاقه‌مند به تکنولوژی و محصولات رده‌بالای بازار به سراغ آن می‌روند.

درنهایت شما هم می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع tomshardware
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده