نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶

فاش شدن مشخصات احتمالی کارت گرافیک RTX 4060 Ti

Kopite7kimi از منابع شناخته‌شده‌ی افشای اطلاعات انویدیا، مشخصات منتسب به کارت گرافیک معرفی‌نشده‌ی GeForce RTX 4060 Ti را منتشر کرده است.

Kopite7kimi از منابع غیررسمی و مشهوری است که نیاز به معرفی ندارد. جدیدترین اطلاعاتی که ازطریق این حساب توییتری منتشر شده، کارت گرافیک RTX 4060 Ti مجهز به پردازنده گرافیکی AD106-350 را هدف قرار داده است. این منبع اعداد و ارقام کاملی از مشخصات فنی آن را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت.

اشاره به این نکته حائز اهمیت است که باوجود صحت بسیاری از اطلاعاتی که پیش از منابع رسمی توسط اینسایدرهای شناخته‌شده‌ی این شرکت‌ها مطرح می‌شوند، چنین اطلاعاتی لزوما نهایی نیستند. به هرحال این منبع مدعی شده که کارت گرافیک RTX 4060 Ti از یک تراشه گرافیکی AD106-350 متشکل از ۴۳۵۲ هسته CUDA برخوردار است که درکنار ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 با سرعت ۱۸ گیگابیت بر ثانیه قرار می‌گیرد. این اولین مدل از سری RTX 40 است که از ماژول‌های حافظه GDDR6 به‌جای GDDR6X استفاده می‌کند. تراشه AD106 این کارت از یک رابط گذرگاه ۱۲۸ بیت بهره می‌برد که می‌تواند به پهنای باند ۲۸۸ گیگابایت بر ثانیه منتهی شود.

کارت گرافیک RTX 4060 Ti

ضمنا این مدل می‌تواند با TDP معادل ۲۲۰ وات معرفی شود که ۳۰ وات کمتر از شایعات منتسب به RTX 4070 است. نکته‌ی جالب دیگر اینجا است که Kopite ادعا می‌کند برد رفرنس این کارت بسیار کوتاه به نظر می‌رسد و حتی از سری RTX 4070 نیز کوچک‌تر است. مسئله‌ی مهم دیگر این است که گویا انویدیا همچنان متکی به استفاده از کانکتورهای برق ۱۶ پین خود می‌ماند و همه‌ی مدل‌های سری RTX 40 از این کابل‌ها استفاده خواهند کرد.

چند روز پیش Kopite اطلاعاتی از مدل غیر Ti کارت گرافیک RTX 4070 را منتشر کرده بود که ادعا می‌کرد این کارت ۳۵ درصد هسته‌های بیشتر و ۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی بالاتری نسبت به نسل قبل دارد و توان مصرفی آن به ۲۵۰ وات می‌رسد. هرچند این کارت برخلاف RTX 4060 Ti از یک پردازنده گرافیکی AD104 استفاده می‌کند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده