نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۲

طعنه انویدیا به AMD و اینتل در خصوص نحوه عرضه درایورهای گرافیکی

انویدیا درباره نحوه عرضه درایورهای Game Ready این شرکت با گواهی WHQL مایکروسافت اظهار داشته که به‌جای تست‌های عمومی BETA و پرسش و پاسخ از کاربران، خودشان این کار را انجام می‌دهند.

عرضه اولیه درایور Game Ready انویدیا به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. بعد از آن تیم سبز موفق شد تا در خط مقدم آمادگی برای هر بازی سطح بالای AAA قرار گرفته و به‌طور مداوم به بهبود عملکرد آن بپردازد. بزرگ‌ترین تولید کننده پردازنده‌های گرافیکی در جهان به‌تازگی آماری را با مخاطبان به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد آن‌ها در طول سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بیشترین تعداد از درایورهای Game Ready را عرضه کرده است.

اما انویدیا از این فرصت استفاده کرده تا به اینتل و AMD در خصوص برگزاری تست‌های عمومی بتا و ارتباطات QA طعنه بزند. انویدیا در بیانیه خود می‌نویسد: «ما از تست‌های عمومی بتا و منابع جمعی برای سنجش عملکرد محصولات خود استفاده نمی‌کنیم، ما این کار را خودمان انجام می‌دهیم. به همین دلیل است که همه‌ی درایورهای GeForce Game Ready دارای گواهینامه WHQL مایکروسافت هستند.»

درایور Game Ready

تجربه درایورهای NVIDIA Game Ready به طوری تنظیم شده تا از روز اول بهترین پشتیبانی را از هر بازی AAA جدیدی که منتشر می‌شود، ارائه کند. ضمن اینکه هر نسخه جدید با بهبود عملکرد، اصلاح باگ‌ها و بهبودهای مختلف QOL همراه است.

علاوه‌براین، با هر به‌روزرسانی ویژگی‌های گیمینگ جدید و اپلیکیشن‌های مختلف تولید محتوا نیز به کاربران ارائه می‌شود. با اینکه شرکت‌های دیگر هم تلاش می‌کنند تا سطح پشتیبانی خود از پردازنده‌های گرافیکی را متناسب با مجموعه‌ی Game-Ready Driver & Experience کنند، همچنان یکی از مهم‌ترین دلایل کاربران برای انتخاب محصولات RTX و GTX تیم سبز، پشتیبانی درایوری بی‌نقص آن‌ها است.

انویدیا با نمایش نموداری نشان داده که در سال ۲۰۲۱ جمعاً ۲۰ درایور Game Ready با گواهی WHQL برای کاربران عرضه شده که ازطریق آن‌ها از ۷۵ بازی جدید به‌طور کامل پشتیبانی شده است. AMD در این مدت ۲۹ نسخه از درایورهای گرافیکی خود را عرضه کرده که ۲۴ مورد آن‌ها در قالب نسخه اولیه BETA بودند که توسط خود کاربران مورد بررسی و عیب‌یابی قرار می‌گیرند. اینتل هم در این سال ۱۴ درایور جدید را منتشر کرده که ۵ مورد از آن‌ها تحت عنوان BETA عرضه شدند.

درایور Game Ready انویدیا

در سال ۲۰۱۸ نیز در مجموع ۱۸ درایور برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا منتشر شده که هیچکدام به‌صورت BETA نبوده و همگی گواهی کنترل WHQL مایکروسافت را دارند. آمار AMD در این سال ۲۵ درایور است که ۱۹ درایور BETA را شامل می‌شوند. برای اینتل هم ۱۹ درایور به ثبت رسیده که ۱۳ مورد از آن‌ها نسخه آزمایشی BETA بودند.

انویدیا در توضیحات خود یادآور شده که تکنولوژی‌هایی مانند RTX، فناوری آپ اسکیل مبتنی بر هوش مصنوعی DLSS، فناوری صوتی RTX Voice، رفلکس و ویژگی‌های دیگر همگی از ابتدا توسط انویدیا به گیمرها معرفی شدند. AMD هم امسال تکنولوِژی FSR 3 را به کاربران معرفی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد. اینتل هم از سوی دیگر XeSS را به کاربران ارائه می‌کند. درحال حاضر نسل سوم فناوری DLSS به کاربران ارائه می‌شود که بهترین تجربه آن تاکنون بوده است.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده