نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۶

عرضه ۲۰۰ هزار پردازنده گرافیکی نسل جدید AMD تا پایان سال ۲۰۲۲

براساس گزارش‌های منتشرشده، AMD در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۰۰ هزار پردازنده گرافیکی نسل جدید Navi 31 از سری RDNA 3 را برای کارت‌های گرافیک Radeon RX 7900 XTX و RX 7900 XT روانه بازار می‌کند.

گزارشی که توسط کایل بنت در توییتر منتشر شده، به آمار عرضه پردازنده‌های گرافیکی نسل جدید AMD Navi 31 برای کارت‌های گرافیک Radeon RX 7900 XTX و Radeon RX 7900 XT اختصاص دارد. این ادعا توسط چند منبع دیگر نیز تأیید شده است. هریک از این کارت‌ها از نسخه متفاوتی از پردازنده گرافیکی Navi 31 استفاده می‌کنند که باوجود تفاوت‌های جزئی، عملا یک تراشه محسوب می‌شوند.

طبق آمار مورد بحث، مجموع آمار پردازنده‌های گرافیکی Navi 31 که توسط AMD برای سه‌ماهه جاری برنامه‌ریزی شدند، ۲۰۰ هزار واحد است که به مراتب بیشتر از آمار عرضه تراشه‌های Ada Lovelace انویدیا در مدت زمان مشابه است. گفته شده که در زمان عرضه حدود ۳۰ هزار کارت گرافیک رفرنس AMD از نسل جدید در دسترس قرار خواهد گرفت. در نتیجه باقی‌مانده‌ی این تعداد به شرکای تجاری AIB این شرکت تعلق خواهد داشت.

آمار عرضه پردازنده های گرافیکی RDNA 3 “Navi 31′

در سمت مقابل، انویدیا اواسط ماه نوامبر به‌صورت کلی ۱۶۰ هزار پردازنده گرافیکی AD102 و AD103 را روانه بازار کرده که ۱۳۰ هزار واحد به RTX 4090 و ۳۰ هزار GPU دیگر آن نیز به RTX 4080 اختصاص دارد. این آمار تاکنون باید به ۲۰۰ هزار رسیده باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا این تعداد بین AMD Radeon RX 7900 XTX و RX 7900 XT به‌صورت مساوی تقسیم خواهد شد یا نه. باید دید که آمار و ارقام مربوط‌به اختلاف تعداد فروش این دو مدل به چه شکل خواهد بود. RTX 4080 که به هیچ عنوان در سطح آمار عرضه و فروش RTX 4090 ظاهر نشده و طبق گزارش‌ها، فروشگاه‌های عرضه‌کننده برای خالی کردن موجودی خود از این محصول با مشکل مواجه هستند.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده