نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸

فروش RTX 4090 و RTX 4080 در اروپا با تخفیف

به نظر می‌رسد که کارت‌های گرافیک RTX 4090 و RTX 4080 از نسل جدید محصولات انویدیا، حالا با یک تخفیف جزئی و زیر قیمت مصوب در منطقه اروپا به فروش می‌رسند.

قیمت نسخه Founders Edition کارت‌های گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 و RTX 4080 با پنج درصد کاهش در اروپا به ۱۸۵۹ و ۱۳۹۹ یورو رسیده است. قیمت نسخه رفرنس این دو کارت با نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای محصولات سخت‌افزاری در این ناحیه تعیین شده، اما نشان می‌دهد که انویدیا رسما اقدام به کاهش قیمت کارت‌های گرافیک فاندرز ادیشن خود کرده است.

براساس گزارش Cowcotland، کارت گرافیک GeForce RTX 4080 Founders Edition ابتدا با قیمت ۱۴۶۹ یورو عرضه شده بود که حالا برچسب قیمت ۱۳۹۹ یورو را دریافت کرده است. همین شرایط برای RTX 4090 نیز پابرجا است که قیمت آن از ۱۹۴۹ یورو به ۱۸۵۹ یورو رسید.

کاهش قیمت کارت های گرافیک RTX 40 در اروپا

هنوز توضیحی درباره علت این تخفیف داده نشده، اما می‌‍توان انتظار داشت که با ادامه روند فروش ضعیف کارت گرافیک RTX 4080 و نزدیک شدن به روزهای تعطیلات آخر سال، انویدیا تصمیم به کاهش جزئی قیمت‌های خود برای ترغیب مشتریان گرفته باشد. اخیرا در بازار آمریکا رویدادهای جمعه سیاه و دوشنبه سایبری کمک زیادی به شتاب گرفتن آمار فروش کردند و بازار اروپا نیز می‌توانید با این قبیل اقدامات شرایط مشابهی را تجربه کند.

اما این کاهش قیمت قطعا روی مدل‌های کاستوم RTX 40 نیز در این منطقه تأثیر خواهد گذاشت و انتظار می‌رود طی روزهای آینده یک کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی را در انواع مدل‌های تولیدی توسط شرکای تجاری انویدیا شاهد باشیم. در شرایط فعلی، کارت گرافیک RTX 4090 یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیمرها سطح بالا به شمار می‌رود اما RTX 4080 در جلب توجه مخاطبان ناکام بوده است. بسیاری از بازیکن‌ها منتظر AMD Radeon RX 7900 XTX و RX 7900 XT از تیم رقیب هستند.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده