نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۷

فروش کارت‌ گرافیک RTX 4080 توسط دلال‌ها با قیمت مصوب

به نظر می‌رسد که بعد از عدم استقبال از کارت گرافیک RTX 4080، حالا دلال‌ها هم راضی شدند تا این محصولات را حتی به قیمت مصوب MSRP به خریداران بفروشند.

فروش ضعیف کارت گرافیک RTX 4080 تقریباً برای هیچکس پوشیده نیست و این پیشنهاد گران‌قیمت انویدیا نتوانسته تا جای خود را در میان جامعه کاربران گیمینگ و حتی کاربران حرفه‌ای و پروپاقرص محصولات انویدیا باز کند. قیمت نامتناسب و اختلاف قابل‌توجه سطح عملکرد آن با مدل پرچم‌دار RTX 4090 باعث شده تا مخاطبان استقبال خوبی از آن نداشته باشند.

فروش RTX 4080 16GB با قیمت مصوب

درواقع با عرضه محصولات جدید، همه انتظار داشتند که با پیشنهاد‌ها مقرون‌به‌صرفه تر و با کارایی بیشتری مواجه باشیم، اما انویدیا با لغو عرضه مدل ارزان‌ قیمت تر و ۸۹۹ دلاری 4080، عملاً هر دو مدل سری RTX 40 را با قیمتی بالاتر از ۱۲۰۰ دلار روانه بازار کرد.

حالا به نظر می‌رسد که ریسک خرید RTX 4080 در زمان عرضه برای دلال‌ها چندان موفقیت آمیز نبوده و حتی برخی از آن‌ها حاضر شدند تا کارت گرافیک مذکور را به قیمت مصوب انویدیا به فروش برسانند. از طرفی حجم خریدهایی که توسط دلال‌ها به تأمین کنندگان مرجوع شده، به‌حدی بوده که برخی منابع اقدام به حذف گزینه‌ی بازپرداخت هزینه به خریداران کردند.

حالا با ادامه عرضه کارت گرافیک RTX 4080 به بازار و نزدیک شدن به زمان عرضه سری 7900 شرکت AMD، دلال‌ها باید تصمیم سختی را بگیرند و با پایین آوردن قیمت پیشنهادی خود از شر موجودی راکد خود خلاص شوند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده