نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۶

توصیه PCI-SIG بر پیروی از الزامات رسمی 12VHPWR در ساخت کابل برق

PCI-SIG با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به شکایت حقوقی علیه انویدیا، به تمام اعضا توصیه کرد که تمام اقدامات لازم برای اطمینان از ایمنی کاربران را در دستور کار قرار دهند.

کنسرسیوم PCI-SIG در واکنش به تنظیم شکایت حقوقی علیه انویدیا به‌دلیل مشکلات ایجادشده برای کابل برق کارت‌های گرافیک RTX 4090، بیانیه‌ای صادر کرده که مستقیما به این موضوع می‌پردازد. PCI-SIG در این بیانیه توصیه کرده که همه‌ی شرکا به الزامات ایمنی و فنی در طراحی کابل‌های 12VHPWR پایبند باشند و تمامی اقدامات لازم برای حفظ ایمنی کاربر را در دستور کار قرار دهند.

اتصال صحیح و غلط کابل های برق 12VHPWR

این کنسرسیوم همچنین تلاش دارد که هیچ مسئولیتی را متوجه خود نکند: «به اعضای کنسرسیوم یادآوری می‌شود که مشخصه‌های PCI-SIG اطلاعات فنی لازم را برای کارکردپذیری مشترک ارائه می‌دهند و شامل جزئیاتی درباره‌ی طراحی، روش‌های تولید، مواد اولیه، آزمون‌های ایمنی و طرز کار مناسب نیستند».

عنوان شکایت حقوقی مذکور، Genova v. NVIDIA Corporation است که ادعا می‌کند نقص فنی کابل‌های ۱۶ پین انویدیا موجب ایجاد «یک خطر جدی الکتریکی و آتش‌سوزی» شده است. انویدیا بعد از آن تأیید کرده که فقط ۵۰ مورد از مشکلات مذکور تاکنون گزارش شده که مدعی ذوب شدن کابل‌های برق و آسیب رسیدن به GPU شدند. بعد از آن اعلام شد که این مشکلات بر اثر اتصال نامناسب و وصل نشدن کامل کانکتور رخ می‌دهد. این موضوع در تست‌های GamersNexus نیز به اثبات رسید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده