نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۳

کاهش چشمگیر قیمت پردازنده‌های سری Ryzen 7000

AMD حالا با قرار دادن قیمت فروشگاه‌های بزرگی مانند Newegg و آمازون روی پردازنده‌های Zen4، نسل جدید تراشه‌های خود را با تخفیف ویژه به علاقه‌مندان می‌فروشد.

به‌دنبال ارائه تخفیفات ویژه‌ی فروشگاه‌های بزرگ آمازون و Newegg برای خرید پردازنده‌های سری Ryzen 7000 شرکت AMD، حالا این شرکت قیمت تراشه‌های Zen4 در وبسایت رسمی خود را با کاهش چشمگیری به‌روزرسانی کرده است. این تخفیف شامل چهار مدل سری Ryzen 7000 می‌شود که کمتر از دو ماه پیش به بازار عرضه شدند.

نکته جالب توجه در خصوص کاهش قیمت این محصولات در وبسایت رسمی AMD، نشان دادن آن با برچسب « New Low Price» یا قیمت‌های پایین جدید است؛ درحالی که در این فروشگاه به «نرخ پیش از جمعه سیاه» هم اشاره شده است. درواقع این قیمت‌ها به‌جای «تخفیف» با اصطلاح «نرخ جدید» اعلام شدند و می‌توان احتمال داد که کاهش نرخ فروش پردازنده‌های Ryzen 7000 ثابت و همیشگی باشد.

کاهش قیمت پردازنده های AMD Ryzen 7000

اما در خصوص میزان کاهش قیمت‌ها باید گفت که در بالاترین مدل (7950X)، تا ۱۲۵ دلار افت قیمت را مشاهده می‌کنیم. معمولا در چنین فاصله کوتاهی از زمان عرضه پردازنده‌های کامپیوتری، شاهد این میزان کاهش قیمت‌ نبودیم؛ هرچند AMD به‌دلیل قیمت بالای مادربردهای نسل جدید AM5 که برای استفاده از تراشه‌های Ryzen 7000 لازم هستند، در فروش و تخلیه موجودی خود از تراشه‌های نسل جدید با چالش مواجه شده است.

در ادامه قیمت‌های جدید پردازنده‌های سری Ryzen 7000 را مشاهده می‌کنید:

  • پردازنده Ryzen 9 7950X با قیمت ۵۷۴ دلار
  • پردازنده Ryzen 9 7900X با قیمت ۴۷۴ دلار
  • پردازنده Ryzen 7 7700X با قیمت ۳۴۹ دلار
  • پردازنده Ryzen 5 7600X با قیمت ۲۴۹ دلار

به‌روزرسانی: PCGamesHarware مدعی شده که کاهش قیمت تراشه‌های Ryzen 7000 موقتی و صرفاً برای هفته‌ی «جمعه سیاه» خواهد بود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده