نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۷

عرضه بهتر کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7900 نسبت به RTX 40

گزارش‌ها از آماده‌سازی حجم بالایی از کارت‌های گرافیک AMD Radeon RX 7900 برای عرضه در ماه آینده حکایت دارند تا به حل مشکلات زنجیره تأمین و رقابت با سری RTX 40 بپردازند.

وبسایت MyDrivers به نقل از یکی از منابع رده بالای زنجیره تأمین کارت‌های گرافیک AMD گزارش داده که حجم بالایی از کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7900 برای عرضه در تاریخ ۱۳ دسامبر امسال (۲۲ آذر) تدارک دیده شده است. در این گزارش بیان شده که موج نخست عرضه‌ی کارت‌های گرافیک جدید تیم سرخ که شامل مدل‌های Radeon RX 7900 XTX و RX 7900 XT می‌شوند، بهتر از وضعیت عرضه کارت‌های گرافیک سری RTX 40 از شرکت رقیب خواهد بود.

به‌تازگی اعلام شد که انویدیا تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار GPU سری Ada را روانه بازار کرده که ۸۱.۲۵ درصد از آن متعلق به RTX 4090 است و ۱۸.۷۵ درصد باقی مانده به مدل نه چندان محبوب RTX 4080 اختصاص دارد.

کارت گرافیک Radeon RX 7900

موجودی کارت گرافیک RTX 4090 در زمان عرضه به‌طور کامل به فروش رفت و حالا می‌توان این محصول را با کمی تلاش بیشتر از مراکز عرضه کننده دیگر خریداری کرد. این درحالی است که فروش RTX 4080 به مراتب ضعیف‌تر بوده و به‌راحتی در اکثر فروشگاه‌های عرضه کننده در دسترس قرار دارد. وضعیت فروش RTX 4080 تا حد زیادی به قیمت بالای آن مربوط می‌شود. از طرفی AMD رقبای خوبی را برای RTX 4080 معرفی کرده که قیمت به مراتب کمتری دارند.

Radeon RX 7900 XTX به‌طور مستقیم دربرابر این GPU قرار گرفته و مخاطبان مشتاق‌اند تا قبل اقدام به خرید مقایسه خوبی از عملکرد این دو کارت را ببینند. اگر AMD واقعاً موفق به عرضه محصولی در سطح NVIDIA GeForce RTX 4080 و قیمت پایین‌تر از آن شود، فرصت بسیار خوبی برای جذب مخاطب از این سطح بازار کاربران گیمینگ خواهد داشت. فاصله گرفتن از تب رمزارزها نیز باعث می‌شود تا با عرضه حجم بالایی از کارت‌های گرافیک نسل جدید، امکان خرید این محصولات با قیمت واقعی برای کاربران میسر شود.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده