نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۴

عملکرد پردازنده‌های گرافیکی لپتاپ RTX 40؛ تا ۳۰ درصد بهتر از نسل قبل

حدود دو ماه مانده به زمان معرفی پردازنده‌های گرافیکی جدید انویدیا، اطلاعات جدید از سطح عملکرد خانواده‌ی سری RTX 40 Mobile منتشر شده است.

انویدیا در نظر دارد تا پردازنده‌های گرافیکی موبایل سری RTX 40 را در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۲۳ (۱۳ دی امسال) رونمایی کند. حالا به نظر می‌رسد که جزئیات جدیدی از مشخصات و عملکرد محصولات این سری در رسانه‌ها منتشر شده که البته باتوجه به قطعی نبودن تاریخ تعیین شده، ممکن است این اطلاعات بعداً دچار تغییر شوند.

انتظار می‌رود سری لپ‌تاپ پردازنده‌های گرافیکی RTX 40 با ۳۰ درصد بهبود عملکرد نسبت به نسل قبل از راه برسند. به طوری که RTX 4070 با یک اختلاف ۱۵ درصدی، عملکرد بهتری را نسبت به RTX 3080 Ti از نسل قبل به نمایش خواهد گذاشت که خبر خوبی برای گیمرها است.

بنچمارک پردازنده های گرافیکی سری RTX 40

انویدیا در نظر دارد تا در رویداد CES از پردازنده‌های گرافیکی RTX 4080 Ti و 4080 با ۱۶ گیگابایت حافظه vRAM برای دستگاه‌های قابل حمل رونمایی کند. علاوه‌بر این، RTX 4080 با ۱۲ گیگابایت حافظه vRAM و RTX 4070 با ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی و همچنین RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه را خواهیم داشت. RTX 4050 و نسخه جدید RTX 3050 با ۶ گیگابایت حافظه هم ضعیف‌ترین اعضای این خانواده خواهیم بود. تراشه‌های GN21-X9 و GN21-X6 و GN21-X4 و GN21-X2 نیز در این سری GPU مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پردازنده گرافیکی RTX 3050 6GB نیز ثابت خواهند ماند. درحال حاضر سری لپ‌تاپ پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX 40 برای معرفی در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شدند. باتوجه به همزمان بودن زمان معرفی پردازنده‌های گرافیکی جدید انویدیا برای لپ‌تاپ‌ها و تراشه‌های سری Raptor Lake-H اینتل، باید تا اواخر ژانویه انتظار معرفی اولین لپ‌تاپ‌ها با ترکیب پردازنده‌های Raptor Lake-H و گرافیک RTX 40 را داشته باشیم.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده