نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۰

فروش ۱۶۰ هزار کارت گرافیک سری RTX 40 تاکنون

اولین آمارهای تخمینی از فروش کارت‌های گرافیک سری RTX 40 نشان می‌دهد که RTX 4080 با استقبال چندان خوبی مواجه نشده است.

برخی منابع از آمار تخمینی فروش کارت‌های گرافیک سری RTX 40 خبر دادند که باوجود اعداد و ارقام چشمگیری که از فروش کلی این سری منتشر شده، به نظر می‌رسد که پیشنهاد جدید انویدیا به اندازه RTX 4090 محبوب نیست. براساس گزارش Wccftech و Chi11eddog، کارت گرافیک RTX 4090 تاکنون ۱۳۰ هزار نسخه را به فروش رسانده که ۵ هزار عدد بیشتر از گزارش دیروز GamerNexus است. این آمار برای کارت گرافیک گران قیمتی مانند 4090 بسیار خوب محسوب می‌شود، اما این رقم یک مشکل دیگر را نمایان می‌کند و آن هم نبود یک رقیب مناسب برای این مدل از سوی دیگر شرکت‌ها و خود انویدیا است.

درواقع مسئله این است که اگر شخصی تمایل دارد تا بیش از ۱۰۰۰ دلار برای یک کارت گرافیک بپردازد، ترجیح می‌دهد RTX 4090 را خریداری کند که فقط چند صد دلار گران‌تر از RTX 4080 است. این قضیه باعث شده تا بسیاری از فروشگاه‌های عرضه کننده در فروش کارت‌های گرافیک RTX 4080 با مشکل مواجه باشند.

فروشگاه های عرضه کننده کارت های گرافیک RTX40

کارت های گرافیک 4080 و 4090

MLID گزارش داده که فروشگاه‌های توزیع کننده، کارت‌های گرافیک RTX 4090 را سریع‌تر از RTX 4080 می‌فروشند و معمولاً تنها یک دوم تا یک سوم از موجودی زمان عرضه‌ی آن‌ها باقی می‌ماند. این در حالی است که کاربران معتقدند RTX 4080 به اندازه کافی خوب نیست تا قیمت بالای آن را توجیه کند.

کارت گرافیک RTX 4080 رقیب اصلی سری AMD Radeon RX 7900 از تیم سرخ محسوب می‌شود و با قیمت پایین‌تری که AMD ارائه کرده، ممکن است گیمرها درنهایت پیشنهاد رقیب را انتخاب کنند. البته مشکل AMD همیشه عرضه‌ی محدود کارت‌های گرافیک بوده که این شرکت هنوز وعده‌ای درباره تعداد کارت‌های آماده برای توزیع در روز عرضه این سری نداده است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده