نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۲

گوگل و پرداخت صدها میلیون دلار برای جلوگیری از ایجاد رقیب پلی استور

براساس اسناد جدیدی که منتشر شده، گوگل چیزی در حدود ۳۶۰ میلیون دلار فقط به اکتیویژن بلیزارد پرداخت کرده تا از راه‌اندازی اپ استور رقیب توسط دیگر شرکت‌ها جلوگیری کند.

رویترز در گزارش جدید خود از اسناد دادگاه اپیک گیمز دربرابر گوگل در سال ۲۰۲۰، مدعی شده که گوگل صدها میلیون دلار به شرکت‌های مختلف پرداخت کرده تا از ایجاد رقیب در زمینه فروشگاه‌های اپلیکیشن اندروید جلوگیری کند. به نظر می‌رسد که بیشترین سهم در این بین مربوط‌به اکتیویژن بلیزارد با ۳۶۰ میلیون دلار بوده است. علاوه‌براین، گوگل با استودیوی رایت گیمز، توسعه‌دهنده بازی League of Legends و متعلق به شرکت تنسنت توافق کرده تا در طول یک سال ۳۰ میلیون دلار به آن‌ها بپردازد.

این پرونده که گوگل را به ایجاد محدودیت در فضای رقابتی فروشگاه‌های عرضه کننده اپلیکیشن‌های موبایل متهم کرده، از نینتندو و یوبیسافت نیز در فهرست ۲۴ شرکتی که گوگل در تلاش برای جلوگیری از ایجاد رقیب برای پلی استور خود به آن‌ها غرامت پرداخت کرده، نام برده است. این مبالغ شامل پرداخت‌هایی ازطریق اعتبارات یوتیوب، تبلیغات گوگل و خدمات ابری می‌شود.

شخصیت‌های مجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد

مایکروسافت اخیراً اعلام کرده که برنامه دارد تا نسل جدیدی از فروشگاه‌های بازی را برای رقابت با اپل و گوگل راه اندازی کند و خریداری اکتیویژن بلیزارد با قراردادی به ارزش ۶۸.۷ میلیارد دلار نیز جزئی از همین برنامه‌ها بوده است.

علاوه‌بر این در این پرونده گفته شده که گوگل تلاش کرده تا با خرید اپیک گیمز از قدرت گرفتن فروشگاه توسعه‌دهنده بازی فورتنایت جلوگیری کرده و بدون رقیب باقی بماند. گوگل به‌دنبال شریک شدن با تنسنت بوده که ۴۰ درصد سهام اپیک را در اختیار دارد تا از این طریق کنترل این شرکت را به‌دست آورده یا نسبت به تصاحب اجباری آن اقدام کند.

اپیک گیمز علاوه‌بر این درگیر یک دادگاه مشابه در مقابل اپل است که قاضی دادگاه سال گذشته در مورد ۹ مورد از ۱۰ بندی که سازنده فورتنایت علیه اپل مطرح کرده بود، رأی صادر کرده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده