نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۷

پیشنهاد ایسوز برای منبع تغذیه سیستم‌های RTX 4090 و RX 7900 XTX

ایسوز ظرفیت پیشنهادی منبع تغذیه سیستم‌هایی که از کارت‌های گرافیک RTX 4090 و Radeon RX 7900 XTX استفاده می‌کنند را ۸۵۰ وات اعلام کرده است.

انویدیا و AMD هر دو از نسل جدید کارت‌های گرافیک رده بالای GeForce RTX 4090 و Radeon RX 7900 XTX رونمایی کرده و به‌طور محدود به بازار عرضه کردند. نکته‌ی قابل‌توجه برای علاقه‌مندان به خرید این محصولات، انطباق منبع تغذیه توان مصرفی سیستم با ظرفیت پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند تیم سبز و سرخ است. حالا ایسوز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک کاستوم انویدیا و AMD جدول منابع تغذیه پیشنهادی خود را برای نسل جدید تراشه‌های گرافیکی به‌روزرسانی کرده است.

منبع تغذیه سیستم‌هایی که از کارت‌های گرافیک RTX 4090 و Radeon RX 7900 XTX

از آنجایی که هیچ یک از این اطلاعات دیگر جنبه محرمانه ندارند و ایسوز به فروش محصولات جدید خود مبتنی بر معماری Ada Lovelace و RDNA3 می‌پردازد، این ارقام بسیار دقیق هستند. انویدیا قبلاً به‌صورت رسمی اعلام کرده بود که برای استفاده از یک کارت گرافیک RTX 4090 که پرچم‌دار حال حاضر این سری محسوب می‌شود، باید از یک منبع تغذیه ۸۵۰ وات استفاده کنید. بااین‌حال پیشنهاد AMD برای RX 7900 XTX کمی پایین‌تر بوده و یک منبع تغذیه ۸۰۰ وات را کافی می‌داند. البته که در پیشنهاد PSU سایر قطعات سیستم نیز در نظر گرفته شده که در اینجا CPU پرمصرف ترین مورد آن‌ها است.

برای رده مصرف‌کننده که معمولاً از یک پردازنده Intel Core i5 یا Ryzen 5 برای سیستم‌های مبتنی بر RTX 4090/7900XTX استفاده می‌کنند، یک منبع تغذیه ۸۵۰ وات کافی خواهد بود. به همین ترتیب یک منبع تغذیه ۷۵۰ وات برای RTX 4080 یا RX 7900 XT مناسب است. قاعدتا این مقادیر برای حالتی که از یک پردازنده Core i7/Ryzen7 یا Core i9/Ryzen 9 استفاده کنید بالاتر خواهد رفت. ایسوز برای این سیستم‌ها یک منبع تغذیه ۱۰۰۰ واتی را برای RTX 4090 و مقادیر متغیر ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ وات را برای Radeon XTX پیشنهاد می‌دهد.

جدول PSU پیشنهادی ایسوز

باوجود اینکه در این صفحه به این موضوع اشاره نشده لازم به ذکر است که کارت‌های گرافیک سری RTX 40 با کانکتورهای برق ۱۶ پین PCIe Gen5 عرضه می‌شوند و منطقی است که در هنگام انتخاب منبع تغذیه به‌دنبال یکی از مدل‌های ATX 3.0 با قابلیت اتصال مستقیم کابل‌های 12VHPWR بگردید که در ایسوز در اینجا محصولات سری ROG Loki خود را پیشنهاد می‌کند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده