نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

آغاز فروش کارت گرافیک چینی و ۱۶ گیگابایتی MTT S80

کارت گرافیک چینی MTT S80 به‌عنوان اولین GPU این شرکت با رابط PCIe Gen5 برای فروش در دسترس قرار گرفته، اما نمی‌توان آن را به‌تنهایی خریداری کرد.

کارت گرافیک Moore Threads MTT S80 درحال حاضر فقط به‌صورت باندل مادربرد ASUS TUF GAMING B660M-PLUS D4 به فروش می‌رسد و نمی‌توان آن را به‌صورت جداگانه خریداری کرد. قیمت این باندل ۴۲۲ دلار تعیین شده که با جدا کردن قیمت ۱۴۵ دلاری مادربرد ایسوز به قیمت ۲۷۷ دلار برای آن خواهیم رسید.

نکته قابل‌توجه این است که بعدا مادربردهای دیگری به همراه این کارت قابل خریداری خواهد بود، اما عرضه‌ی آن‌ها بسیار محدود است. درحال حاضر مشخص نیست که اصلا چه تعداد از این کارت تولید شده است و در دسترس مشتری‌ها قرار می‌گیرد.

قیمت کارت گرافیک MTT S80

همان‌طور که قبلا هم گفته شده، این کارت با استفاده از یک GPU جدید طراحی شده که Chunxiao نام دارد و از ۱۰۹۶ هسته FP32 تشکیل شده است. در این کارت از ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 با سرعت ۱۴ گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌شود و به پورت DisplayPort 1.4a و HDMI 2.1 مجهز شده است. پشتیبانی از رزولوشن بالای تصویر یکی از امتیازات کلیدی فروش این کارت به شمار می‌آید.

این کارت از ای پی آی DirectX و OpenGL پیشتیبانی می‌کند، اما شرکت سازنده مشخص نکرده که دقیقا از کدام نسخه بهره می‌برد. نکته مهم دیگر است که MTT برای تعدادی از بازی‌ها مثل Crossfire ،League of Legends و Diablo 3 به‌علاوه‌ی Minecraft و Need For Speed Hot Pursuit بهینه‌سازی شده است. فعلا هیچ چیزی درباره درایورها یا نرم افزارهای بین‌المللی آن گفته نشده است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده