نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸

مشخص شدن زمان معرفی و عرضه کارت گرافیک RTX 4070 Ti

انویدیا در هفته‌ی اول ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ از چهارمین کارت گرافیک نسل جدید خود تحت عنوان RTX 4070 Ti رونمایی می‌کند که درواقع همان مدل کنسل‌شده‌ی RTX 4080 12GB محسوب می‌شود.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti قرار است در تاریخ ۳ ژانویه (۱۳ دی ۱۴۰۱) ربه نمایش دربیاید و یک روز بعد نتایج رسمی نقد و بررسی آن در منابع مختلف منتشر می‌شوند. درنهایت در تاریخ ۵ ژانویه (۱۵ دی) به‌عنوان زمان عرضه‌ی این کارت تعیین شده است. بنابراین طی ۳ روز شاهد رونمایی، بررسی و عرضه‌ی کارت گرافیک RTX 4070 Ti خواهیم بود.

اما در خصوص مشخصات فنی کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti باید گفت که احتمالا قرار است با مشخصات فنی مشابهی نسبت به مدل عرضه‌‌نشده‌ی GeForce RTX 4080 12 GB مواجه باشیم. کارت مورد بحث قرار نیست به‌عنوان RTX 4070 عرضه شود، چرا که رخ دادن چنین اتفاقی به این معنی است که انویدیا یک پیشنهاد رده‌ی **70 را با قیمت حدودی ۹۰۰ دلار عرضه کرده که قیمت زیادی برای آن به شمار می‌رود.

فن کارت گرافیک RTX 4070 Ti

مشخصات فنی کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti 12 GB

کارت گرافیک RTX 4070 Ti بدون تغییر در مشخصات RTX 4080 12GB جایگزین آن می‌شود. این بدان معنی است که این کارت از یک پردازنده گرافیکی متشکل از ۷۶۸۰ هسته CUDA برخوردار است که ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X دارد. تنها چیزی که باقی مانده، قیمت این محصول است که هنوز اعلام نشده است. هرچند باتوجه به اختلاف قابل‌توجه ۲۴ تا ۳۰ درصدی عملکرد کارت گرافیک RTX 4080 12GB با نسخه ۱۶ گیگابایتی آن باید قیمت آن به مراتب کمتر از این مدل باشد.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده