نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

توقف تولید و عرضه‌ی RTX 2060، دومین GPU پرفروش چارت استیم

به نظر می‌رسد که انویدیا به‌زودی با یکی از محبوب‌ترین کارت‌های گرافیک گیمینگ خود در میان کاربران استیم خداحافظی می‌کند. ظاهرا به‌زودی شاهد توقف تولید و توزیع سری RTX 2060 و RTX 2060 SUPER خواهیم بود.

باوجود اینکه کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2060 اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد، در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز با معرفی مدل‌های GeForce RTX 2060 SUPER و RTX 2060 12 GB مورد به‌روزرسانی قرار گرفت تا جایگاه خود را در میان کاربران حفظ کند. آخرین مدل از این سری در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ عرضه شد و حدود یک سال از این تاریخ می‌گذرد. معرفی این نسخه به منظور تخلیه موجودی انویدیا از پردازنده‌های گرافیکی سری Turing و مقابله با بحران ارزهای دیجیتال در آن زمان انجام شد.

اما کارت‌های گرافیک سری NVIDIA GeForce RTX 2060 از زمان عرضه با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شدند. به طوری که در فهرست رده بندی پرکاربردترین پردازنده‌های گرافیکی کاربران پلتفرم استیم، در رتبه‌ی دوم قرار گرفت. این محبوبیت باوجود معرفی دو نسل جدید از کارت‌های گرافیک انویدیا همچنان ادامه دارد. البته RTX 2060 SUPER به اندازه مدل‌های دیگر مورد توجه واقع نشده، اما بازهم در میان سایر مدل‌های سری SUPER اسم و رسمی را به‌دست آورد.

چارت گرافیک های پرکاربر استیم

بااین‌حال به نظر می‌رسد عمر کارت‌های گرافیک سری RTX 2060 نیز به سر رسیده است. منابع آسیایی در ارتباط با نشریات معتبر گیمینگ، از توقف تولید و عرضه‌ی تراشه‌های گرافیکی GeForce RTX 2060 و RTX 2060 SUPER خبر دادند. ظاهرا انویدیا از شرکای تجاری خود خواسته که عرضه‌ی کارت‌های گرافیک 2060 را تا پایان امسال، محدود و نهایتا متوقف کنند.

در زمان معرفی سری RTX 20، کارت گرافیک GeForce RTX 2060 مقرون‌به‌صرفه‌ترین کارت گرافیکی بود که از ری ترسینگ پشتیبانی می‌کرد. درحال حاضر این جایگاه در اختیار RTX 3050 قرار دارد و انویدیا قطعا درحال کار روی مدل‌های اقتصادی سری RTX 40 است. لذا زمان کنار گذاشتن GeForce RTX 2060 از راه رسید.

لازم به ذکر است که تا زمان اتمام موجودی، کارت گرافیک GeForce RTX 2060 همچنان برای خرید در دسترس قرار خواهد داشت. اما باتوجه به نرخ تقاضای بالایی که برای این مدل وجود دارد، انتظار می‌رود که این موجودی خیلی زود به اتمام برسد. خبر خوب این است که تب رمزارزها هم تا حد زیادی فروکش کرده است و حالا کاربرهای پلتفرم PC می‌توانند GPU مورد نظر خود را حداقل با قیمت نزدیک به نرخ مصوب خریداری کنند.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده