نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

توضیح نحوه اتصال کابل‌های 12VHPWR توسط یک متخصص PSU

متخصص طراحی منابع تغذیه در شرکت Corsair توضیحات ساده‌ای را درباره نحوه اتصال کابل‌ها و کانکتورهای 12VHPWR ارائه داد و ادعا می‌کند که از این طریق جلوی ذوب شدن اتصالات را می‌گیرد.

کنسرسیوم PCI-SIG، سازمانی که مسئول تمامی برنامه‌های مربوط‌به استاندارد ارتباطی PCI Express است، حالا مشغول بررسی یک تغییر احتمالی در کانکتورهای 12VHPWR است. البته که این اطلاعات هنوز به‌صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته، اما به نظر می‌رسد که برخی از تجدید نظرها توسط اعضای این سازمان مثل Amphenol تاکنون ارسال شده که قابلیت‌های فیزیکی بیشتری را به گیره‌های اطراف ۴ پین دیتای اضافی در این کانکتورها می‌افزاید.

البته از آنجایی که پین‌های دیتا جریان بالایی الکتریکی را منتقل نمی‌کنند، این کار مشکل ذوب شدن کانکتورها را حل نمی‌کند. اما اگر این پین‌ها به‌طور تصادفی توسط کاربر یا خراب شدن مسیر داده، آسیب ببینند، کارت گرافیک با توان مصرفی کار می‌کند.

بازنگری در طراحی کانکتورهای PCI 12VHPWR

براساس توضیحات جان گورو، متخصص طراحی منابع تغذیه در شرکت Corsair، مشکل ذوب شدن کانکتورهای برق می‌تواند خیلی ساده در اتصال نادرست کابل و آداپتور و کانکتور و کارت گرافیک ریشه داشته باشد. همان‌طور که در تصاویر ملاحظه می‌کنید، در هنگام اتصال این تجهیزات، نباید هیچ فاصله‌ای بین کابل و کانکتور وجود داشته باشد.

اتصال صحیح کانکتورهای 12VHPWR

نحوه اتصال صحیح کانکتورهای 12VHPWR

نکته‌ حائز اهمیتی که در اینجا وجود دارد، این است که همه‌ی کانکتورها به همین شکل فیت نمی‌شوند. باوجود ارائه‌ی توضیحات جان گورو، برخی کاربران مدعی شدند که کابل‌های 12VHPWR اصلا به این شکلی که این کارشناس می‌گوید به‌طور کامل داخل نمی‌روند. این مسئله باعث شده تا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال اشتباه بودن مشخصات کانکتور مطرح شود. براساس نظر برخی از افراد، شاید آداپتور برق مقصر امر باشد.

اگر این مشکل به این سادگی قابل حل باشد، انویدیا نباید نسبت به آن سکوت کند. این شرکت می‌تواند خیلی ساده و با ارائه توضیحات نحوه اتصال کابل‌ها و راه‌حل عدم اتصال درست آن، این همه حواشی و مشکلات ایجادشده برای کاربران را برطرف کند. اما متأسفانه این شرکت از زمانی‌که اعلام کرده روی این مشکل کار می‌کند، سکوت کرده است و اطلاعاتی را با کاربران در میان نمی‌گذارد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده