نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۷

نتایج بنچمارک 3DMark TimeSpy کارت گرافیک RTX 4080 فاش شد

کارت گرافیک عرضه نشده‌ی NVIDIA RTX 4080 در نرم‌افزار 3DMark مورد بررسی قرار گرفته و نتایج فاش شده از آن، یک برتری ۵۱ تا ۵۴ درصدی را نسبت به RTX 3080 12GB نشان می‌دهد.

کاربر توییتر MEGAsizeGPU که اخیراً سابقه بسیار خوبی در افشای اطلاعات سخت‌افزاری داشته، حالا اولین منبعی است که نتایج تست‌های TimeSpy از ابزار بنچمارک 3DMark را برای کارت گرافیک RTX 4080 منتشر می‌کند. این اطلاعات شامل امتیاز کارت گرافیک رده بالای انویدیا در تست TimeSpy و Time Spy Extreme می‌شود که به ترتیب ۱۴۷۱۸ و ۲۸۵۹۹ امتیاز گرافیکی را در بر می‌گیرند. این داده‌ها اختلاف کمی با اعداد و ارقامی که قبلاً و براساس اخبار منابع مختلف به‌دست آمده بودند، دارند.

نتایج بنچمارک GeForce RTX 4080

از آنجایی که MEGAsizeGPU اسکرین‌شات کاملی از نتایج تست 3DMark این کارت را منتشر کرده، می‌تواند از این طریق دید اولیه‌ای از سرعت کلاک واقعی این GPU را به‌دست آورد. لازم به یادآوری است که کارت گرافیک RTX 4080 با فرکانس عملکرد ۲۵۰۸ مگاهرتز سرعت کلاک بوست نزدیکی با مدل پرچم‌دار RTX 4090 دارد که ۲۵۲۰ مگاهرتز برای آن اعلام شده است. به همین دلیل است که در این تست سرعت کلاک مشابه و نزدیک به ۳ گیگاهرتز را برای RTX 4080 مشاهده می‌کنیم. البته از آنجایی که این کاربر قبلاً تصویری از یک کارت گرافیک RTX 4080 iChill X3 از شرکت Inno3D را به نمایش گذاشته بود، به احتمال زیاد این کارت یک مدل اورکلاک شده‌ی کارخانه است.

نمودار های عملکرد GeForce RTX 4080

چنین امتیازی در تست 3DMark TimeSpy کارت گرافیک انویدیا را بالاتر از جایی که در نتایج تست Geekbench مشاهده شد، قرار می‌دهد. از این طریق می‌توان یک ارتقا عملکرد ۵۱ تا ۵۴ درصدی را نسبت به RTX 3080 12GB نتیجه‌گیری کرد. همچنین RTX 4080 به‌طور متوسط ۳۲ درصد سریع‌تر از RTX 3090 Ti پرچم‌دار نسل قبل عمل می‌کند. به این ترتیب RTX 4090 در تنظیمات Extreme 4K نیز ۳۶.۸ درصد سریع‌تر از RTX 4080 خواهد بود.

جایگاه GeForce RTX 4080 در میان کارت های گرافیک انویدیا

انویدیا درحال حاضر در نظر دارد تا کارت گرافیک RTX 4080 را در تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) به بازار عرضه کند. این کارت از یک پردازنده گرافیکی AD103 شامل ۹۷۲۸ هسته CUDA و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 است و از آنجایی که نسخه ۱۲ گیگابایتی آن کنسل شده، تنها محصولی است که با مدل RTX 4080 به بازار عرضه می‌شود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده