نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۱

AMD تأیید کرد: RX 7900 XTX رقیب RTX 4080 است

AMD تأیید کرد که کارت گرافیک RX 7900 XTX برای رقابت با GeForce RTX 4080 روانه بازار شده و اینکه فناوری FSR3 ممکن است در مدل‌های قبل‌تر از RDNA3 پشتیبانی شود.

یکی سؤالاتی که از زمان برگزاری رویداد رونمایی از معماری RDNA3 شرکت AMD در ذهن‌ها به وجود آمده، این است که چرا AMD در پایان این مراسم کارت‌های گرافیک سری RX 7900 خود را با محصولات خانواده‌ی GeForce RTX 40 مقایسه نکرد. حالا به نظر می‌رسد که فرانک آزور، طراح و بازاریاب ارشد سخت‌افزار گیمینگ AMD پاسخ این سؤال را داده باشد. وی در مصاحبه اخیر خود تأیید کرده که سری RX 7900 برای رقابت با RTX 4080 معرفی شده و از آن‌جایی که انویدیا هنوز این کارت را عرضه نکرده، AMD هیچ داده‌ای برای نمایش دادن در رویداد خود نداشته است.

کارت های گرافیک سری RX 7900

نشریه PCWorld در این مصاحبه از عضور ارشد AMD درباره فناوری FSR3 نیز سؤال کرده است. نسل جدید تکنولوژی آپ‌اسکیل گرافیکی AMD در جریان رویداد نمایش معماری RDNA3 به‌صورت رسمی معرفی شد. AMD در این مراسم اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ فناوری FSR3 را در اختیار کاربران قرار خواهد داد اما هیچ صحبتی از کارت‌های گرافیک تحت پشتیبانی آن مطرح نشد. حالا فرام آزور در پاسخ به این سؤال اعلام کرده که AMD تمایل دارد فناوری FSR3 را علاوه‌بر نسل RDNA3 برای مدل‌های بیشتری فراهم کند.

آزور در ادامه‌ و اشاره‌ی غیرمستقیم از عرضه‌ی انحصاری DLSS3 برای RTX 40 گفته که پشتیبانی از یک تکنولوژی در یک نسل از معماری گرافیکی کار ساده‌ای است، اما AMD سعی بر این دارد که FSR را برای معماری‌های متنوعی ارائه کند و این کار زمان می‌برد. «شرکت درحال حاضر نمی‌تواند ۱۰۰ درصد تضمین کند که معماری‌های مختلفی از نسل جدید فناوری FSR 3 بهره‌مند خواهند شد، اما فعلاً این را بدانید که درحال تلاش برای این کار هستیم.»


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده