نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۵

فاش شدن تصویری از نسخه آزمایشی کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX

به نظر می‌رسد که اولین تصویر از کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX فاش شده و ظاهراً به نسخه اولیه مهندسی کارت گرافیک مبتنی بر معماری RDNA3 شرکت AMD تعلق دارد.

تصاویری از طراحی نهایی سیستم خنک‌کننده‌ی کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX از سری RDNA3 در اینترنت منتشر شده که ظاهراً به یکی از نسخه‌های آزمایشی این کارت تعلق دارد و از رنگبندی قرمز PCB برخوردار است. اینطور به نظر می‌رسد که ظاهر این کارت با تصاویر و تیزرهایی که به‌صورت رسمی و غیررسمی از این کارت به‌دست ما رسیده مطابقت دارد.

خنک‌کننده‌ی کارت گرافیک RX 7900 XTX با الگوبرداری از نسل قبلی خود از یک طراحی سه اسلاته و ضخیم برخوردار است و کمی بلندتر از کارت گرافیک RX 6900 XT به نظر می‌رسد. هیت سینک متشکل از فین‌های آلومینیومی آن نیز حجیم‌تر از چیزی است که در RX 6900 XT از نسل قبل دیده شده بود و به نظر می‌رسد که از دریچه‌های جریان هوای فن‌های آن هم بیرون زده باشد.

تصاویر فاش شده از AMD Radeon RX 7900 XTX

خنک کننده AMD Radeon RX 7900 XTX

هیت سینک این کارت تا لبه‌های پوشش خنک‌کننده کشیده شده و برآمدگی سمت انتهای آن نیز می‌تواند نوک لوله‌های حرارتی خنک‌کننده را در خود جا داده باشد. نمونه اولیه این کارت از دو ورودی برق ۸ پین PCIe برخوردار است و هیچ صفحه پشتی برای آن در نظر گرفته نشده است. علت آن هم این است که PCB این نسخه دارای چند هدر برای تشخیص و کاربردهای فرایند توسعه‌ی کارت است که مورد استفاده‌ی AIBها و OEMها قرار می‌گیرد.


منبع techpowerup
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده