نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۷

شایعه: عرضه کارت‌ های گرافیک سری AMD Radeon RX 7900 در آذر ماه

Greymon55، افشاگر اطلاعات AMD مدعی شده که تیم قرمز هفته آینده از معماری RDNA3 رونمایی کرده و اوایل ماه دسامبر نسبت به عرضه‌ی محصولات جدید خود اقدام خواهد کرد.

Greymon55 پیش از این گزارش داده بود که عرضه‌ی کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7000 برای حوالی ۲۷ نوامبر امسال (۶ آذر) برنامه‌ریزی شده است. حالا گفته می‌شود که این تاریخ کمی عقب افتاده تا حالا یک هفته‌ی بعد انتظار عرضه‌ی محصولات گرافیکی جدید مبتنی بر معماری RDNA3 را داشته باشیم. البته از نظر فنی این یک تأخیر محسوب نمی‌شود، چرا که AMD هیچوقت درمورد تاریخ عرضه کارت‌های گرافیک جدید خود با مخاطبان ارتباط برقرار نکرده بود.

ضمناً جا دارد به این نکته اشاره کنیم که تاریخ رونمایی از معماری جدید سری Radeon همچنان بدون تغییر باقی مانده است. درواقع معرفی رسمی کارت‌های گرافیک سری RX 7000 هنوز برای سوم نوامبر (۱۲ آبان) برنامه‌ریزی شده است. برعکس، AMD در اینباره خیلی پر سروصدا عمل کرده و مشتاق است تا کارت‌های گرافیک جدید خود را در اسرع وقت به مخاطبان نشان دهد. بنابراین تا زمانی‌که شایعات تعیین کننده بازه زمانی عرضه‌ی محصولات جدید AMD هستند، باید از اواخر نوامبر (اواخر آبان) تا اوایل دسامبر (اوایل آذر) منتظر عرضه این کارت‌ها باشیم.

توییت جدید Greymon55

در سمت مقابل، انویدیا که در ماه سپتامبر شروع به معرفی کارت‌های گرافیک سری RTX 40 کرده، همچنان قصد ندارد تا کارت گرافیک RTX 4080 را قبل از ۱۶ نوامبر روانه بازار کند. همین موضوع درباره RX 6900XT نیز صدق می‌کرد که باوجود معرفی در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۸ دسامبر این سال به‌دست مصرف‌کنندگان نرسیده بود.

اما درمورد نحوه نام‌گذاری کارت‌های گرافیک جدید AMD نیز یک مسئله دیگر تأیید شده و آن هم مربوط‌به نسخه RX 7900XTX است. تصویر زیر که توسط یکی از ویراستارها پست شده و سریعاً حذف شده است، نشان‌دهنده مدل پرچم‌دار سری XTX با ۲۴ گیگابایت حافظه گرافیکی است.

تصویر فاش شده از RX 7900XTX

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده