نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

عرضه‌ی کارت‌های گرافیک آرک A380 و A310 اینتل توسط Gigabyte

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت گیگابایت (Gigabyte) نیز به جمع شرکای تجاری اینتل در عرضه کارت‌های گرافیک Arc Alchemist می‌پیوندد.

براساس اطلاعاتی که ازطریق کمیسیون اقتصادی اوراسیا به‌دست رسانه‌ها رسیده، شرکت گیگابایت (Gigabyte) در نظر دارد تا ۵ محصول جدید خود را با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی آرک اینتل روانه بازار کند. از مدت‌ها پیش خبر مذاکرات اینتل و گیگابایت به‌عنوان یکی از شرکای تجاری احتمالی این شرکت در تولید کارت‌های گرافیک سری آرک مطرح شده بود، اما این نخستین بار است که درستی این خبر اثبات می‌شود.

جالب اینجا است که با وجود عرضه مدل‌های میان‌رده سری Arc A7 از هفته‌ی گذشته، شرکت گیگابایت هنوز برنامه‌ای برای عرضه‌ی این محصولات به بازار ندارد و فعلا روی مدل‌های رده پایین A380 و A310 تمرکز می‌کند. در ادامه فهرستی از این محصولات را ملاحظه می‌کنید:

  • Gigabyte Arc A380 Gaming OC 6GB (GV-IA380GAMING OC-6GD)
  • Gigabyte Arc A380 Gaming 6GB (GV-IA380GAMING-6GD)
  • Gigabyte Arc A380 WindForce OC 6GB (GV-IA380WF2OC-6GD)
  • Gigabyte Arc A380 WindForce 6GB (GV-IA380WF2-6GD)
  • Gigabyte Arc A310 WindForce 4GB (GV-IA310WF2-4GD)

کارت های گرافیک سری Gigabyte Arc A

کارت‌های گرافیک سری Gigabyte Arc A؛ منبع: EEC

این فهرست نشان می‌دهد که حتی Gigabyte هم کارت گرافیک Arc A380 را یک کارت گرافیک گیمینگ در نظر می‌گیرد. در ادامه تأیید شده که باید انتظار برخی مدل‌های اورکلاک‌شده کارخانه‌ای را نیز از این سری داشته باشیم.

همکاری اینتل با یکی از سه تولیدکننده بزرگ پردازنده‌های گرافیکی برای عرضه‌ی محصولات سری Arc به‌دست مصرف‌کنندگان خبر خوبی برای علاقه‌مندان به محصولات این شرکت به نظر می‌رسد. تا به اینجای کار خبر از همکاری احتمالی این شرکت با ایسوز (ASUS) نبوده است. هرچند این شرکت ۲ سال پیش و قبل از اینکه چیزی به‌عنوان سری آرک وجود داشته باشد، یک GPU مبتنی بر مدل DG1 را عرضه کرده بود. در مورد MSI نیز مدل‌های مبتنی بر A380/A310 تولید شده، اما فقط به بازار چین و سیستم‌های پیش ساخته محدود می‌شود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده