نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۳

نمایشگرهای ارزان‌قیمت‌تر OLED از راه می‌رسند

به نظر می‌رسد که LG در سال ۲۰۲۳ پنل‌های جدید WOLED را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر به بازار عرضه خواهد کرد تا به کاهش حجم تقاضا از سوی مشتریان این حوزه پاسخ دهد.

براساس گزارش‌های جدیدی که به‌دست ما رسیده، حداقل یکی از تولیدکنندگان بزرگ مانیتورهای رده بالای گیمینگ پاسخ خود را به تغییرات بازار نمایشگر در سال جاری و سال آینده میلادی آماده کرده که در نتیجه‌ی آن مشتریان می‌توانند به آپشن‌های کوچک‌تر و ارزان‌قیمت‌تری در حوزه مانیتورهای OLED دسترسی داشته باشند. این تکنولوژی روزبه‌روز در بازار کامپیوترهای گیمینگ درحال رایج‌تر شدن است و کاربران بیشتری نسبت به خرید آن تمایل نشان می‌دهند.

براین اساس گفته می‌شود که LG Display (LGD) درحال آماده‌سازی پنل‌های میان سایز WOLED برای تلویزیون‌ها و مانیتورهای گیمینگ است. ظاهرا این تصمیم به‌دلیل افت شدید تقاضا در پی قیمت بالای این محصولات اتخاذ شده است. این نمایشگرها باید تا سال ۲۰۲۳ آماده عرضه به بازار شوند.

نمایشگر OLED ال جی

اولین مورد از نمایشگرهای جدید LGD یک پنل ۲۷ اینچی WOLED است که برای تلویزیون‌ها و مانیتورهای کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مانیتور پیش از پایان ماه اکتبر وارد فرایند تولید می‌شود و در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد رسید. علاوه‌بر این یک مدل ۳۲ اینچی WOLED نیز برای اواخر امسال تولید خواهد شد و کمی بعد از مدل ۲۷ اینچی به‌دست کاربران خواهد رسید. بااین‌حال جزئیاتی از قیمت، رزولوشن یا رفرش ریت این محصولات در دست نیست.

نمایشگرهای جدید LG با بسیاری از محصولات رده بالای ایسوز، سامسونگ، Corsair یا Alienware که بیش از ۴۰ اینچ اندازه داشته و با طراحی التراواید، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، نمایشگرهای خمیده و رزولوشن 4K بیش از ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند، متفاوت خواهد بود. البته Alienware با کنار گذاشتن برخی ویژگی‌های رده بالای محصولات خود مانند فناوری G-Sync Ultimate توانسته بخشی از هزینه‌های خود را کاهش دهد، اما همچنان با قیمت‌های رده‌ی ۱۰۰۰ دلار مناسب کاربران رده بالا محسوب می‌شوند. این محصولات نشان‌دهنده پیشرفت‌های بزرگ در صنعت تولید مانیتور است، اما قیمت بالا و توان خرید پایین‌تر عموم مردم ممکن است به تولید گزینه‌های کوچکتر و ارزان‌قیمت‌تری منجر شود.


منبع techspot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده