نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

کیت بررسی پردازنده های Raptor Lake از راه رسید

فروشگاه آلمانی Caseking از اولین منابعی است که به کیت بررسی پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل شامل Core i9-13900K و i5-13600K دسترسی پیدا کرد.

رسانه‌های فناوری و فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات تکنولوژی که در مراسم رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های اینتل موسوم به Raptor Lake شرکت داشتند، اکنون در حال دریافت کیت‌های بررسی این تراشه‌ها هستند. براساس چیزی که نشان داده شده، فقط ۹۶۲ عدد از این کیت‌ها ساخته شده است و تاکنون حداقل تحویل دو مورد از آن‌ها تأیید شد.

فروشگاه Caseking ویدیو تبلیغاتی ویژه‌ای را با استفاده از این کیت‌ها آماده کرده که پردازنده‌های جدید اینتل را با کیفیت بسیار خوبی نشان می‌دهد. از این سری دو CPU دسکتاپ i9-13900K و i5-13600K در یک جعبه بزرگ دیده می‌شود. از طرفی تصویری از Die پردازنده‌های رپتورلیک داخل یک محفظه کوچک پلاستیکی پلمپ شده که در سمت دیگر مشخصات پردازنده‌های این خانواده را نشان می‌دهد.

کیت بررسی تراشه های Raptor Lake

محتویات کیت ریویو تراشه‌های نسل سیزدهمی اینتل

نسل جدید پردازنده‌های اینتل در بالاترین مدل از ۲۴ هسته تشکیل شده که به‌لطف افزایش تعداد هسته‌های بهینه Efficient نسبت به نسل قبل پیشرفت داشتند. علاوه‌بر این هسته‌های Performance این تراشه‌ها نیز به میکرومعماری Raptor Cove ارتقا یافتند که حافظه کش بزرگ‌تر L2 و سرعت کلاک بالاتری را ارائه می‌کنند.

مشخصات سری Raptor Lake روی دای پردازنده های جدید اینتل

درحال حاضر تأیید شده که این کیت به‌دست Caseking رسید و به‌زودی به‌دست بررسی کنندگان واقعی این تراشه‌ها نیز خواهد رسید. این یعنی فرایند نقد و بررسی پردازنده‌های نسل جدید اینتل از همین حالا شروع شده است و باتوجه به پشتیبانی تراشه‌های Raptor Lake از مادربردهای سری 600 از نظر عدم عرضه محصولات سری 700 شرکت اینتل نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده