نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴

تأیید زمان عرضه Core i9-13900KS؛ سریع‌ترین CPU اینتل با فرکانس 6GHz

شرکت Intel در جریان رویداد Innovation رسماً تأیید کرد که تراشه ۶ گیگاهرتزی Core i9-13900KS را به‌عنوان سریع‌ترین پردازنده سری دسکتاپ رپتورلیک، سال آینده روانه بازار می‌کند.

اینتل در جمع بندی رویداد رونمایی از پردازنده‌های نسل سیزدهمی خود تأیید کرد که اولین CPU دسکتاپ این شرکت با فرکانس پیشفرض ۶ گیگاهرتز سال آینده از راه خواهد رسید. این تراشه که به احتمال زیاد Core i9-13900KS نامیده خواهد شد، در تعداد محدودی تولید می‌شود و مصرف‌کنندگان رده بالا را هدف قرار می‌دهد.

سری KS شامل پردازنده‌های دستچین شده‌ی اینتل از هر نسل است که بهترین بهینه‌سازی مصرف انرژی و عملکرد پایدار را در بالاترین فرکانس ممکن ارائه می‌کنند. سال گذشته پردازنده Core i9-12900KS راهی بازار شد که با سرعت ۵.۵ گیگاهرتز سریع‌ترین CPU در سری Alder Lake-S محسوب می‌شد.

هنوز مشخص نیست که فرکانس ادعاشده‌ی ۶ گیگاهرتزی برای تمامی هسته‌های این CPU است یا اینتل تعداد مشخصی از آن‌ها را در نظر دارد. اما بدون شک در این‌جا هسته‌های عملکرد Raptor Cove مورد نظر است؛ نه ۱۶ هسته‌ی بهینه‌ی این CPU.

معرفی پردازنده Core i9-13900KS Special Edition 6GHz

نسخه Special Edition پردازنده KS سری Alder Lake با قیمت ۷۳۹ دلار فروخته می‌شد که ۱۵۰ دلار بالاتر از i9-12900K محسوب می‌شد. هنوز مشخص نیست که 13900KS چه قیمتی خواهد داشت. بااین‌حال باتوجه به ثابت ماندن قیمت بالاترین مدل پردازنده‌های سری K رپتورلیک نسبت به نسل قبل، همین قیمت می‌تواند حدس خوبی برای غول جدید اینتل باشد.

می‌توان انتظار داشت که پردازنده جدید KS شرکت اینتل بالافاصله بعد از عرضه نسخه 3D پردازنده‌ی پرچم‌دار سری Ryzen 7000 با فناوری 3D V-Cache روانه بازار شود. شایعات از عرضه این CPU در CES 2023 حکایت دارند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده