نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۶

معرفی کارت گرافیک اینتل Arc A770 با قیمت ۳۲۹ دلار

اینتل بالاخره از کارت گرافیک دسکتاپ Arc A770 در دو نسخه رونمایی کرد. قیمت و زمان عرضه جدیدترین محصول از سری Alchemist شد.

در جریان رونمایی از محصولات جدید اینتل در رویداد Innovation تنها یک GPU تازه معرفی شد و آن هم A770 Limited Edition بود؛ پرچم‌دار سری دسکتاپ کارت‌های گرافیک Arc Alchemist که قرار است در تاریخ ۱۲ اکتبر در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

مدیرعامل اینتل تایید کرده که A770 با قیمت ۳۲۹ دلار به فروش خواهد رسید که مطمئنا قیمت پایینی برای یک GPU با این سطح عملکرد محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که A770 با برخورداری از GPU کامل ACM-G10 از ۳۲ هسته Xe بهره‌مند شده است و در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی وارد بازار می‌شود. البته نسخه Limited Edition این کارت فقط با ۱۶ گیگابایت VRAM عرضه خواهد شد و قیمت ۳۲۹ دلاری آن به نسخه ۸ گیگابایتی این کارت مربوط می‌شود.

رویداد رونمایی از کارت گرافیک A770

اینتل ادعا می‌کند که این GPU تا حداکثر ۶۵ درصد بهتر از رقبای هم سطح خود عمل کرده که باتوجه به اظهارات متعدد مقامات این شرکت، احتمالا منظور همان NVIDIA RTX 3060 است.

متأسفانه هنوز خبری از قیمت یا زمان عرضه مدل‌های A750 و A580 نیست. رایان شروت که به‌عنوان چهره تبلیغاتی کارت‌های گرافیک Arc Alchemist شناخته می‌شد، تأیید کرده که تا آخر این هفته اطلاعات بیشتری از A750 به‌دست ما خواهد رسید. از سوی دیگر، پت گلسینگر اعلام کرد که نمونه‌هایی از کارت گرافیک A770 LE درحال ارسال به منابع نقد و بررسی سخت‌افزاری است.

معرفی کارت گرافیک A770 اینتل

نسخه Limited Edition این کارت فقط توسط اینتل به فروش می‌رسد. این شرکت تصویری از پکیج این کارت را نیز منتشر کرده که قبلا در شایعات و اطلاعات فاش‌شده دیده شده بود. باتوجه به تعیین تاریخ عرضه کارت گرافیک اینتل در روز دوازدهم اکتبر (۲۰ مهر)، باید به این نکته هم اشاره کنیم که انویدیا نیز در همین روز اقدام به عرضه کارت گرافیک RTX 4090 خواهد کرد.

پکیج کارت گرافیک A770 اینتل

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده