نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

عرضه مینی پی سی گیمینگ اینتل NUC با گرافیک اختصاصی Arc A770M

شرکت Intel مینی پی سی NUC 12 Enthusiast را با استفاده از جدیدترین CPU و GPU اختصاصی خود برای کاربری رده‌بالا گیمینگ روانه بازار می‌کند.

وبسایت SimplyNUC هم‌اکنون پیش‌سفارش‌ها برای خرید مینی پی سی گیمینگ NUC 12 Pro اینتل را دریافت می‌کند. کامپیوتر آماده‌ی اینتل با برخورداری از یک طراحی فرم فاکتور کوچک به جدیدترین پردازنده ۱۴ هسته‌ای سری H نسل Alder Lake یعنی Core i7-12700H و پردازنده گرافیکی پرچم‌دار Arc A770M از سری Alchemist مجهز شده است. این سیستم توانمند در یک شاسی ۲.۵ لیتری با ابعاد ۲۳۰ در ۱۸۰ در ۶۰ میلی‌متر گنجانده شده است.

NUC 12 Pro از نظر درگاه‌های ارتباطی نیز یک پکیج کامل را ارائه می‌کند که از پورت USB 3.2 Gen2 ،Thunderbolt 4 ،DisplayPort 2.0 و HDMI 2.1 تشکیل شده است. مینی پی سی جدید اینتل در دو نسخه و با گرافیک یکپارچه Iris Xe یا کارت گرافیک مجزای A770 عرضه می‌شود. سخت‌افزار مورد بحث می‌تواند تا پنج استریم 4k را ارائه کند.

مینی پی سی NUC 12 Enthusiast Serpent Canyon

از آنجایی که محصولات سری NUC اینتل درحال حاضر بسیار گستره شده‌اند، در اینجا جایگاه قرارگیری NUC 12 Enthusiast در میان سایر مدل‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • "Intel NUC 12 Extreme “Dragon Canyon – با پردازنده نسل دوازدهمی سری S و گرافیک دسکتاپ سری Arc A
  • "Intel NUC 12 Enthusiast “Serpent Canyon – با پردازنده نسل دوازدهمی سری H و گرافیک موبایل سری Arc A
  • "Intel NUC 12 Pro “Wall Street Canyon – با پردازنده نسل دوازدهم سری P
  • "Intel NUC X15 “Alder County – با پردازنده نسل دوازدهمی سری H و گرافیک موبایل A - (لپ‌تاپ)

بنابراین این قوی‌ترین NUC اینتل نیست، اما مطمئنا کوچک‌ترین مدلی نسل دوازدهمی NUC است که برای کاربری گیمینگ ارائه می‌شود. GPU موبایل Arc A770M از ۱۶ گیگابایت حافظه VRAM و نسخه کامل پردازنده گرافیکی ACM-G10 با ۳۲ هسته Xe برخوردار است. در این مدل از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه رم DDR4-3200 پشتیبانی می‌شود و ۳ درگاه M.2 برای حافظه ذخیره‌سازی PCIe Gen4 یا Gen3 x4 برای آن در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی NUC 12 Enthusiast

NUC 12 Enthusiast یک دستگاه جایگزین برای کنسول‌های بازی یا سیستم‌های خانگی است که از چند نمایشگر به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از کانکتور اوپتیکال صدا و ارتباط پرسرعت WiFi-6E یا 2.5G Ethernet برخوردار است.

مدل پایه این محصول با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به قیمت ۱۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد. مدل بالاتر با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه ۱۹۴۴ دلار قیمت دارد. بنابراین دستگاه نام‌برده اصلا محصول ارزان قیمتی نیست، اما از اول هم برای این منظور ساخته نشده است. محصولات سری NUC Enthusiast/Extreme همواره از قیمت بالایی برخوردار بودند و مخاطب خاص خود را دارند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده