نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷

آمادگی اینتل برای عرضه کارت گرافیک Arc A770

راجا کادوری، رئیس بخش توسعه GPU اینتل تأیید کرد که با پافشاری این شرکت بر سر رفع موانع موجود، حالا کارت گرافیک Arc A770 آماده عرضه به بازار می‌شود.

رئیس بخش توسعه پردازنده‌های گرافیکی اینتل در مصاحبه اخیر خود با اشاره به موانع و مشکلاتی که باعث چند بار تأخیر زمان عرضه کارت گرافیک Arc A770 شدند، اعلام کرده که این تیم به سختی مشغول کار روی آماده‌سازی این GPU برای عرضه بازار است. درحال حاضر تأییدیه مراکز تحقیقاتی اینتل برای این کار دریافت شده است.

در شرایطی که ماینرهای ارز دیجیتال با سرازیر کردن پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده و دست دوم به بازار کار را برای اینتل سخت‌تر کرده‌اند، انویدیا و AMD نیز سراغ به ارزان‌تر کردن پیشنهاد‌های جذاب خود از سری RTX 30 و AMD RX 6000 رفتند و مهم‌تر از آن اینکه برای عرضه‌ی نسل جدید محصولات خود آماده می‌شوند.

کارت گرافیک پرچمدار Arc A770

هرچند در نیمه پر لیوان، نه AMD و نه انویدیا قصد ندارند تا در مرحله اول عرضه محصولات خود به بازار، پیشنهاد‌های میان‌رده‌ی خود را در کاربران ارائه کنند. همین موضوع فرصت کوتاهی را در اختیار اینتل قرار داده است تا محصولاتی از قبیل Arc A770 را به مخاطبان بشناساند. ممکن است تا رسیدن مدل‌های میان‌رده‌ی RTX 40 و RX 7000 یک سال زمان باقی مانده باشد و این می‌تواند برخی از کاربرها را برای خرید محصولات سری Arc متقاعد کند. ضمن اینکه اینتل باید از این فرجه برای توسعه‌ی محصولاتی با قیمت بهتر به منظور رقابت با تیم سرخ و سبز بهره ببرد.

Arc A770 یکی از محصولات رده‌بالا این سری است که از پیکربندی کامل تراشه‌ی ACM-G10 بهره می‌برد. این GPU به ۳۲ هسته‌ی Xe و ۳۲ واحد RT مجهز شده است. باتوجه‌به اعداد و ارقام ارائه‌شده و اینکه گفته می‌شود مدل A750 حدود ۱۷ درصد سریع‌تر از RTX 3060 است، انتظار داریم که Arc A770 نیز جایی مابین عملکرد کارت‌های گرافیک NVIDIA RTX 3060 Ti و RTX 3070 قرار بگیرد.

اینتل رسما اعلام کرد که کارت‌های گرافیک دسکتاپ سری A7 باید تا اواخر تابستان امسال روانه بازار شوند. به‌صورت کلی تابستان در ۲۳ سپتامبر به پایان می‌رسد. بنابراین ۹ روز تا پایان فرصت پایبندی به وعده اینتل زمان باقی مانده است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده