نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۲

انتشار تصاویر کارت گرافیک Gigabyte GeForce RTX 4090 GAMING OC

کارت گرافیک نسل جدید RTX 4090 از شرکت گیگابایت در تصاویر فاش شده از بسته‌بندی آن دیده شده و برخی مشخصات فاش شده از آن را تأیید می‌کند.

یک روز بعد از اینکه اولین تصویر از کارت گرافیک پرچم‌دار RTX 4090 توسط یکی از تولیدکنندگان AIB این محصول در اینترنت منتشر شد، به نظر می‌رسد که حالا کارت گرافیک تولید شرکت گیگابایت (Gigabyte) نیز تصاویر فاش شده دیده شده است. براساس آنچه که از این تصاویر مشخص است، گیگابایت از طراحی فن‌های خنک‌کننده سه‌گانه و براساس سری Gaming محصولات خود در ساخت GPU پرچم‌دار نسل جدید استفاده کرده است.

کارت گرافیک RTX 4090 به یک پردازنده گرافیکی AD102 با ۱۶۳۸۴ هسته CUDA مجهز شده است. شرکت گیگابایت در این مدل، از طراحی کارت گرافیک RTX 3090 Ti استفاده کرده که به‌عنوان اولین محصول این شرکت با رنگ بندی مدرن مشکی در سری GAMING شناخته می‌شود. حالا به نظر می‌رسد که RTX 4090 نیز از نظر ظاهری کاملاً شبیه آن است.

تصویر فاش شده از کارت گرافیک Gigabyte GeForce RTX 4090 GAMING OC

البته خود این کارت در تصاویر فاش شده دیده نمی‌شود، اما رندرهای گرافیکی پشت بسته‌بندی این محصول به وضوح طراحی ظاهری آن را نشان می‌دهد. روی پکیج این کارت، فونت جدید لوگوی RTX 4090 و پیکربندی ۲۴ گیگابایتی حافظه GDDR6X این کارت قابل مشاهده است.

اگر اندازه بدنه کارت گرافیک RTX 4090 GAMING نیز مشابه RTX 3090 Ti باشد، باید انتظار ضخامت ۷۰ میلی متری این کارت را داشته باشیم. لذا ۴ درگاه PCIe با این کارت اشغال خواهد شد.

تصویر روی بسته بندی Gigabyte GeForce RTX 4090 GAMING OC

انویدیا در نظر دارد تا کارت گرافیک RTX 4090 را ماه آینده به بازار عرضه کند؛ اما هفته آینده و در جریان رویداد GTC از این محصول بیشتر خواهیم شنید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده