نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

افزایش قیمت CPU، مادربرد و سایر قطعات سخت افزاری اینتل تا پایان سال ۲۰۲۲

ظاهرا افزایش قیمت مورد انتظار پردازنده‌های اینتل در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ روی تراشه‌های مادربرد و سایر قطعات سخت‌افزاری این شرکت نیز تأثیرگذار خواهد بود.

اینتل پیش از این از افزایش قیمت پردازنده‌های نسل سیزدهمی به همراه فهرستی از قطعات سخت‌افزاری مرتبط در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی خبر داد. حالا به نظر می‌رسد که این مسئله روی مادربردهای سری 700 اینتل هم تأثیرگذار خواهد بود. ITHome به نقل از کانال‌های ارتباطی خود گزارش داده که فعلا انتظار می‌رود تا حداکثر ۲۰ درصد افزایش قیمت را در این محصولات شاهد باشیم.

ظاهرا دلیل این اتفاق، طراحی تراشه‌های نسل جدید اینتل توسط توسعه‌دهندگان خود شرکت است. گویا این بار خبری از نقش داشتن یک شرکت ثالث در این زمینه نخواهد بود. به همین دلیل قیمت تمام‌شده‌ی این قطعات به‌طور اجتناب‌ناپذیری بالا می‌رود و این موضوع روی مادربردهای سری 700 نیز تأثیر می‌گذارد.

اینتل خاطر نشان کرده که تنظیم قیمت محصولات این شرکت بیشتر در زمینه فعالیت CCG (گروه محاسبات مشتری) محسوس خواهد بود. CCG مسئولیت پلتفرم‌های رده مصرف‌کننده این شرکت مثل تراشه‌های نسل سیزدهم و مادربردهای سری 700 را برعهده دارد. بنابراین اگر گزارش درست باشد، باید انتظار داشته باشیم که کاربرها به منظور ارتقا به نسل جدید هزینه بیشتری را نسبت به نسل قبل بپردازند.

پردازنده های نسل دوازدهم اینتل

درآمد حوزه CCG اینتل در سال گذشته با ۲۵ درصد کاهش مواجه شد و به نظر می‌رسد که این امر به اهداف تجاری شرکت لطمه زد. گویا شرکت Intel نهایتا تصمیم به افزایش قیمت محصولات را به هدف جبران زیان گرفته است. البته اینتل معتقد است که این افزایش قیمت با نرخ تورم بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا که در ماه ژوئن و با رسیدن به رقم ۹.۱ درصد رکورد ۴۰ ساله‌ی این کشور را شکست، مطابقت دارد.

قیمت نهایی محصولات اینتل هنوز به شرکای تجاری این شرکت ابلاغ نشده است، اما باید انتظار افزایش آن در ماه‌های آتی را داشته باشیم.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده