نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۰

انتشار اولین تصویر منتسب به کارت گرافیک RTX 4080

تصویر کارت گرافیکی که ظاهراً متعلق به GeForce RTX 4080 Founders Edition است توسط یک افشاگر مشهور در توییتر منتشر شده است.

KittyYukko در توییتر تصویر جدیدی را منتشر کرده که ظاهراً به کارت گرافیک RTX 4080 تعلق دارد. این تصویر که اول از همه شباهت زیاد طراحی این کارت با RTX 3090 را نشان می‌دهد، احتمالاً طراحی دو اسلاته این کارت را تأیید کرده و نکته‌ی جالب توجه دیگر درباره‌ی آن این است که نام درج شده روی آن از فونت رسمی GeForce برای شماره 4080 استفاده نمی‌کند.

اولین تصویر از کارت گرافیک GeForce RTX 4080

البته انویدیا به‌تازگی فونت جدیدی را به نام NVIDIA Sans NALA برای وبسایت خود معرفی کرده که می‌تواند علت تغییر فونت درج شده روی بدنه‌ی این کارت باشد. ضمن اینکه videocardz تصویر فاش شده‌ی این لوگو را با فونت مذکور مقایسه کرده که مطابقت کامل آن را نشان می‌دهد.

تغییر فونت لوگوی GeForce RTX 4080

کارت گرافیک NVIDIA RTX 4080 یکی از مدل‌های رده بالای سری Ada Lovelace است که براساس پردازنده گرافیکی AD103 با ۹۷۲۸ هسته CUDA ساخته شده است. گفته می‌شود مدل جدید از ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6X استفاده می‌کند. همچنین این کارت اولین مدل از سری Ada Lovelace بود که پشتیبانی از ماژول حافظه‌ی ۲۳ گیگابیتی آن در شایعات مطرح شد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده