نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۸

رونمایی از اولین کارت گرافیک Radeon RX 7000 توسط AMD

دکتر لیسا سو، مدیرعامل AMD امروز و در جریان معرفی پردازنده‌های Ryzen 7000 اولین کارت گرافیک جدید این شرکت از سری Radeon 7000 را نیز به نمایش گذاشت.

اولین کارت گرافیک نمایش داده شده از سری Radeon 7000 شرکت AMD، با حفظ طراحی مشکی رنگ نسل‌ گذشته تا حد زیادی به Radeon RX 6950XT شباهت دارد. تصویری که به‌عنوان تیزر این GPU به نمایش گذاشته شده، ورودی کانکتورهای برق این کارت را نشان نمی‌دهد و اینکه اصلاً مشخص نیست که این طراحی به کدامیک از مدل‌های این سری تعلق دارد، اما باتوجه به ضخامت و ظاهر محصول، مشخص است که با یکی از مدل‌های رده بالای این سری مواجهیم.

مدیرعامل AMD در جریان یک دموی زنده‌ تأیید کرد که یکی از کارت‌های گرافیک سری Radeon 7000 درحال حاضر در آزمایشگاه‌های AMD در دست بررسی بوده و عملکرد آن تاکنون فوق‌العاده به نظر می‌رسد. وی همچنین مجدداً روی این نکته تأکید دارد که کارت‌های گرافیک این نسل از نظر شاخص عملکرد به ازای میزان وات توان مصرفی، ۵۰ درصد بهبود عملکرد را نسبت به سری RDNA2 ارائه می‌کنند.

اولین تصویر از کارت گرافیک Radeon RX 7000

AMD کارت گرافیک جدید Radeon را درکنار پرچم‌دار پردازنده‌های جدید Ryzen در اولین دموی عمومی 7950X نمایش می‌دهد. AMD برای این دمو از بازی جدید و ترسناک Lies of P استفاده کرده و آن را با رزولوشن 4K و تنظیمات گرافیکی الترا روی نسخه پیش از عرضه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی RDNA3 اجرا می‌کند.

اولین دموی عمومی نمایش کارت گرافیک Radeon RX 7000

کارت‌های گرافیک سری AMD Radeon RX 7000 از طراحی چیپلت RDNA3 استفاده می‌کنند و براساس شایعاتی که مدت زیادی است مطرح شده است، مدل پرچم‌دار این سری از یک پردازنده گرافیکی Navi 31 متشکل از ۱۲۲۸۸ پردازنده جریانی و ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6 بهره می‌برد. این شرکت هنوز تاریخ عرضه یا معرفی کارت‌های گرافیک جدید خود را تعیین نکرده است اما دکتر لیسا سو به طرفداران اطمینان داد که در ادامه‌ی امسال آماده رونمایی از معماری جدید گرافیکی خواهند شد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده