نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۵

افشای تاریخ معرفی و عرضه‌ی پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل Raptor Lake-S

به نظر می‌رسد که اینتل در نظر دارد تا نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ خود موسوم به Raptor Lake-S را همزمان با تاریخ عرضه‌ی پردازنده‌های جدید AMD رونمایی کند.

برنامه‌ی زمانبندی فاش شده از سری جدید پردازنده‌های اینتل موسوم به Raptor Lake-S، نشان می‌دهد که ماه سپتامبر و اکتبر شلوغی را در صنعت سخت‌افزار در پییش داریم. درحالی که AMD امروز از معماری نسل جدید پردازنده‌های خود رونمایی کرده و تاریخ عرضه‌ی تراشه‌های Zen 4 را برای ۲۷ سپتامبر امسال (۵ مهر) تعیین کرده است، برنامه‌ی Go To Market فاش شده توسط کاربر wnxod در توییتر نشان می‌دهد که نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل نیز در همین روز و در جریان رویداد Intel Innovation معرفی خواهند شد.

زمانبندی رونمایی و عرضه پردازنده های Raptor Lake-S

علاوه‌بر‌این به‌نظر می‌رسد که اینتل پیش سفارش پردازنده‌های سری Core i9 خود را بلافاصله بعد از معرفی دریافت کرده و سپس دو هفته‌ی بعد نوبت به تراشه‌های سری Core i7 و Core i5 خواهد رسید. البته که هیچ یک از این پردازنده‌ها پیش از تاریخ ۲۰ اکتبر امسال (۲۸ مهر) به‌دست مصرف‌کنندگان نخواهد رسید. بنابراین بین زمان عرضه پردازنده‌های Ryzen 7000 و اینتل Raptor Lake-S حدود یک ماه فاصله خواهد افتاد.

اینتل در نظر دارد تا ابتدا از سری Core K پردازنده‌های جدید خود شامل i9-13900K و i7-13700K و i5-13600K رونمایی کند. در این نقشه‌ی راه هیچ اشاره‌ای به نسخه‌ی غیر K یا مدل‌های ویژه لپ‌تاپ نشده است اما قاعدتاً باید تا یک سال بعد انتظار از راه رسیدن آن‌ها را داشته باشیم. در مورد مادربردهای سری Z790 نیز احتمالاً همزمان با تاریخ عرضه‌ی پردازنده‌های جدید اطلاعات آن‌ها توسط شرکای تجاری اینتل منتشر خواهد شد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده