نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

پردازنده Ryzen 7 7700X تا ۲۰ درصد سریع‌تر از Ryzen 7 5800X

نتایج منتشرشده از عملکرد پردازنده نسل جدید AMD Ryzen 7 7700X در تست تک‌هسته‌ی بنچمارک Cinebench R20 از پیشرفت ۲۰ درصدی آن نسبت به Ryzen 7 5800X حکایت دارد.

اولین نتایج بنچمارک پردازنده‌های نسل جدید Ryzen 7000 شرکت AMD پیش از موعد عرضه‌ی رسمی منتشر شده که در نخستین مورد به پردازنده ۸ هسته‌ای Ryzen 7 7700X اختصاص دارد. این اطلاعات از سوی Extreme Player مرجع بررسی پردازنده‌های عرضه‌نشده‌ی اینتل منتشر شد و به آزمون بنچمارک Cinebench R20 تعلق دارد.

پردازنده AMD Ryzen 7 7700X در تست تک‌هسته یا single-core امتیاز ۷۷۳ و در تست چند هسته به امتیاز ۷۷۰۱ دست پیدا کرده است. این CPU که یک نمونه اولیه محسوب می‌شود، از هشت هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد و در نتایج Cinebench به فرکانس ۴.۵ گیگاهرتز رسیده است. این نتایج ۲۰ درصد بهبود عملکرد تک هسته را نسبت به Ryzen 7 5800X از سری نشان می‌دهد که از نظر تعداد هسته با این CPU هم‌سطح است. همچنین نتایج چندهسته‌ی آن نیز ۳۳ درصد بهتر از CPU نسل قبلی AMD است. درواقع این CPU حتی از مدل پرچم‌دار Ryzen 9 5950X نیز ۱۹ درصد سرعت بالاتری دارد.

نتایج بنچمارک AMD Ryzen 7 7700X

تنها پردازنده‌ای که از این حیث بالاتر از این CPU قرار می‌گیرد، Core i7-13700K از سری Raptor Lake اینتل است که امتیاز ۸۱۴ را در نتایج فاش‌شده از این بنچمارک به دست آورد. البته که این CPU با درنظرگرفتن تعداد هسته‌های Efficient از دو برابر هسته‌ی بیشتر نسبت به نماینده AMD برخوردار است و در مجموع ۴۶ درصد عملکرد بهتری دارد.

همان‌طور که واقف هستید، 7700X پرچم‌دار سری Zen4 محسوب نمی‌شود. AMD در نظر دارد تا مدل‌های 7900X و 7950X را از سری Ryzen 9 برای این نسل نیز عرضه کند که احتمالا از ۱۲ یا ۱۶ هسته‌ی Zen4 برخوردار خواهند بود و از فرکانس بوست بالاتری بهره می‌برند.

شرکت AMD درحال حاضر پردازنده‌های سری Ryzen 7000 خود را برای رونمایی در تاریخ ۲۹ اوت ۲۰۲۲ آماده می‌کند. بنابراین تنها دو روز تا معرفی رسمی این پردازنده‌ها باقی مانده است.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده