نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۶

شایعه: احتمال تعویق دو هفته‌ای زمان عرضه پردازنده‌های AMD Ryzen 7000

یکی از منابع نقد و بررسی محصولات AMD مدعی شده که احتمالاً برخی مشکلات مربوط‌به BIOS، منجربه تأخیر در زمان عرضه‌ی پردازنده‌های سری Ryzen 7000 شده است.

دیروز AMD رسماً تأیید کرد که در تاریخ ۲۹ اوت سال جاری (۷ شهریور) اقدام به رونمایی از پردازنده‌های Ryzen 7000 خواهد کرد. این رویداد زنده به‌صورت لایو استریم برگزار شده و اطلاعات مهمی از نسل جدید پردازنده‌های تیم سرخ را به مخاطبان ارائه خواهد کرد که شامل مشخصات فنی مدل‌های مختلف و قیمت عرضه‌ی آن‌ها می‌شود. بااین‌حال انتظار می‌رود که زمان عرضه‌ی این محصولات و همچنین انتشار نتایج بررسی آن‌ها تا یک ماه دیگر طول خواهد کشید.

ممکن است اینطور به نظر برسد که AMD زمانی را برای عرضه‌ی تراشه‌های جدید خود تعیین نکرده، پس عملاً تأخیری هم در کار نیست؛ اما تاکنون منابع متعددی از مشخص شدن این تاریخ در ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) خبر دادند. حالا یکی از این منابع در وبسایت Chiphell مدعی شده که AMD تغییراتی را در NDA اعمال کرده و زمان عرضه محصولات خود را عقب انداخته است.

جالب اینجا است که براساس این اطلاعات، AMD هنوز روی یک بایوس کار می‌کند و ممکن است این مسئله دلیل تأخیر در عرضه‌ی پردازنده‌های جدید بوده باشد.

احتمال تعویق دو هفته‌ای زمان عرضه پردازنده‌های AMD Ryzen 7000

انتظار می‌رود که مشکلات مربوط‌به بایوس چندان جدی نبوده و احتمالاً بیشتر به بهینه‌سازی پردازنده‌های جدید AMD مربوط است. پلتفرم AM5 اولین مادربردهای رده‌ی مصرف‌کننده را با پشتیبانی از فناوری حافظه DDR5 و PCIe Gen5 روی مموری و گرافیک معرفی کرده و این مسئله به تست و بازبینی زیادی نیاز دارد.

حالا شایعات از عرضه پردازنده‌های جدید AMD در ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) حکایت دارند. یعنی همان روزی که اینتل قصد دارد تراشه‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake-S را معرفی کند.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده