نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۸

احتمال کاهش قابل توجه قیمت کارت‌ های گرافیک RTX 30 تا شهریور ماه

دو منبع خبری چینی مدعی شدند که باتوجه‌به وضعیت زنجیره عرضه کارت‌های گرافیک RTX 30، انویدیا تصمیم به کاهش بیشتر قیمت مصوب فروش محصولات خود خواهد گرفت.

قیمت فروش کارت‌های گرافیک انویدیا طی ماه‌های گذشته به شکل چشمگیری کاهش یافته و این امر بیش از هر چیز در سقوط ارزش رمزارزها، کاهش تقاضا به‌دلیل نزدیک شدن به زمان عرضه نسل جدید محصولات و افت فروش بازار پی سی گیمینگ ریشه دارد. از طرفی باتوجه به سفارش حجم بالایی از تراشه‌های مصرفی در تولید محصولات شرکت انویدیا و متقاضیان کمی که در بازار فروش وجود دارد، تیم سبز بیشترین تأثیر را از این شرایط به خود گرفته است.

به همین دلیل، انویدیا تصمیم گرفته تا در ارتباط با شرکای تجاری خود، قیمت کارت‌های گرافیک و به‌خصوص مدل‌های رده بالای سری RTX 3090 را کاهش دهد. این محصولات تا دو ماه آینده جایگاه پرچم‌دار پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را به سری RTX 40 واگذار خواهند کرد و ازاین‌رو کاربران ترجیح می‌دهند تا هزینه‌ی بالای خرید آن را به محصولات نسل جدید اختصاص دهند.

کاهش قیمت مصوب کارت های گرافیک GeForce RTX 30

وبسایت چینی ZOL و خبرگزاری MyDrivers گزارش دادند که انویدیا در نظر دارد تا تصمیمات شدیدتری را در خصوص کاهش قیمت محصولات خود گرفته و حتی آن‌ها را به پایین‌تر از سطح AMD برساند. این درحالی است که گمانه زنی‌هایی مبنی بر کاهش قیمت محصولات تیم سرخ نیز به گوش می‌رسد.

درحال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره مدل‌های مورد نظر و میزان کاهش قیمت آن‌ها در دست نیست. چیزی که واضح است این است که انویدیا از AMD زمان کمتری برای این تصمیم در اختیار دارد. کارت‌های گرافیک Radeon RX 7000 قرار است در ماه نوامبر به بازار عرضه شوند. امید آن می‌رود که این کاهش قیمت، شامل محصولات اقتصادی RTX 3060 و 3070 که هنوز بالاتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسند نیز شود.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده