نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۱

کاهش توان مصرفی کارت‌های گرافیک RTX 4080 و 4070 در شایعات جدید

گزارش جدیدی مبنی بر تغییر مجدد مشخصات فنی کارت‌های گرافیک RTX 4070 و RTX 4080 منتشر شده که این بار توان مصرفی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

براساس گزارش Kopite7kimi، به نظر می‌رسد که مشخصات فنی کارت‌های گرافیک RTX 4080 و 4070 مجدداً دچار تغییر شده اما این بار تنها توان مصرفی آن‌ها است که تغییر می‌کند. قبلاً توان مصرفی کل ۴۲۰ وات برای کارت گرافیک RTX 4080 و ۳۰۰ وات برای RTX 4070 مطرح می‌شد. حالا به نظر می‌رسد که این مقادیر به ۳۲۰ و ۲۸۵ وات کاهش پیدا کرده است. توجه داشته باشید این مقدار مربوط‌به TDP این کارت‌ها نیست و حداکثر توان مجاز آن‌ها را نشان می‌دهد که مقداری بالاتر است. هنوز اشاره‌ای به TDP این دو کارت نشده است.

علاوه‌بر این KittyYukko گزارشی از وجود یک مدل ناشناخته با کد شناسایی برد PG139 را منتشر کرده که مشخصات آن می‌تواند با ۱۴۸۴۸ هسته CUDA و ۲۰ گیگابایت حافظه GDDR6X بین RTX 4090 و RTX 4080 قرار بگیرد.

کارت‌های گرافیک RTX 40

این GPU هنوز به هیچ یک از کارت‌های گرافیکی نسل جدید انویدیا نسبت داده نشده و ازاین‌رو می‌تواند یک کارت گرافیک گیمینگ RTX یا یک محصول از سری ورک‌استیشن باشد. البته این مشخصات می‌تواند برای RTX 4080 Ti کاملا مناسب باشد که ممکن است سال آینده عرضه شود.

در حال حاضر انتظار می‌رود که کارت‌های گرافیک سری RTX 40 در ماه اکتبر به بازار عرضه شوند. شرکای تجاری انویدیا هنوز از تاریخ دقیق عرضه این محصولات بی‌خبرند.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده