نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۱

زمان معرفی و عرضه پردازنده‌های نسل جدید AMD Ryzen 7000

زمان معرفی و عرضه پردازنده‌های دسکتاپ سری AMD Ryzen 7000 به‌همراه مادربردهای X670 فاش و اعلام شده است.

در شرایطی که AMD تأیید کرده که نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen 7000 موسوم به Raphael را در دوره‌ی سه‌ماهه جاری به بازار عرضه خواهد کرد، وبسایت Wccftech با استناد به منابع خود تاریخ دقیق رونمایی و عرضه‌ی این محصولات را اعلام کرده که دسترسی کاربران به تراشه‌های خانواده Zen 4 و مادربردهای X670 در ماه سپتامبر را تأیید می‌کند.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، به نظر می‌رسد که AMD اواخر این ماه یک رویداد رونمایی از محصولات سخت‌افزاری خود را میزبانی خواهد کرد که به‌طور ویژه روی رونمایی از مشخصات و قیمت پردازنده‌های Ryzen 7000 تمرکز دارد. ضمن اینکه تولیدکنندگان مادربردهای جدید AM5 نیز قیمت محصولات خود را اعلام خواهند کرد. ظاهراً این برنامه در تاریخ ۲۹ آگست (۷ شهریور) برگزار خواهد شد. البته برای خرید پردازنده‌های Ryzen 7000 باید دو هفته دیگر منتظر بمانید.

بررسی کنندگان پردازنده‌های جدید AMD Ryzen 7000 و مادربردهای X670 از تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) اجازه انتشار داده‌ها و نتایج عملکرد این محصولات را خواهند داشت که زمان عرضه محصولات فوق با قیمت‌های اعلام شده را به ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) منتقل می‌کند.

براساس شایعات قبلی به‌نظر می‌رسد که در ابتدا از ۴ پردازنده جدید AMD رونمایی خواهد شد که شامل مدل‌های زیر می‌شوند:

  • AMD Ryzen 9 7950X
  • AMD Ryzen 9 7900X
  • AMD Ryzen 7 7700X
  • AMD Ryzen 5 7600X

پردازنده AMD

AMD هیچ مشخصاتی از این ۴ پردازنده را ارائه نکرده است، اما براساس سبک نام‌گذاری مدل‌های مختلف آن می‌توان انتظار داشت که Ryzen 9 7950X با یک پیکربندی ۱۶ هسته‌ای و ۳۲ رشته همراه بوده و Ryzen 9 7900X از ۱۲ هسته و ۲۴ رشته برخوردار باشد. درحالی‌که تراشه Ryzen 7 7700X باید با ۸ هسته و ۱۶ رشته و Ryzen 5 7600X با ۶ هسته و ۱۲ رشته معرفی شود. توجه داشته باشید که تعداد ۱۶ و ۸ و ۶ هسته‌ی تراشه‌های Ryzen 7000 قبلا ازطریق نتایج بنچمارک در منابع مختلف فاش شده و تقریباً می‌توان با اطمینان خاطر درباره آن‌ها اظهارنظر کرد.

اما جالب‌ترین CPU حاضر در این فهرست، AMD Ryzen 7 7700X است که در اطلاعاتی که قبلاً از این سری منتشر شده بود حضور نداشت. درواقع به‌جای این مدل، صحبت از Ryzen 7 7800X بود که انتظار می‌رفت در نسل جدید معرفی شود. از طرفی جدیدترین شایعات منتشر شده در رابطه با مدل پرچم‌دارRyzen 9 7000، به TDP احتمالی ۱۷۰ وات این CPU اشاره داشت که در نتیجه می‌توان انتظار داشت مدل‌های Ryzen 7 7700X و Ryzen 5 7600X در رنج ۶۵ تا ۱۲۶ وات قرار داشته باشند. ضمن اینکه احتمال دارد AMD یک مقدار فضای بیشتر را برای معرفی مدل‌های جدید Ryzen 5 و Ryzen 7 با توان مصرفی بالاتر و و سرعت کلاک بیشتر کنار بگذارد.

معماری Zen 4

AMD در نظر دارد تا ابتدا مصرف‌کنندگان محصولات رده بالای خود را هدف قرار داده و قبل از همه، به معرفی قوی‌تری پردازنده‌های جدید خود روی پلتفرم X670 و B650 بپردازد. بعد از آن به سراغ رده‌ی مصرف‌کننده‌ی این محصولات رفته و سایر مدل‌های سری Ryzen 7000 را روانه بازار خواهد کرد.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده