نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳

عملکرد کارت گرافیک اینتل Arc A750 در اجرای بازی Death Stranding

اینتل دموی جدیدی از عملکرد کارت گرافیک Arc A750 خود را با محوریت بازی Death Stranding و نمایش قابلیت نرخ فریم متغیر در آن پخش کرد.

ویدیو جدید اینتل همچنان مشخصات یا زمان‌بندی عرضه کارت گرافیک ARC A750 را مشخص نمی‌کند، اما در عوض به تشریح عملکرد ویژگی‌هایی مانند VRR، HDR یا HDMI در تراشه‌ی گرافیکی دسکتاپ اینتل اختصاص دارد. جالب‌ترین بخش این ویدیو، دموی Variable Refresh Rate و نمایش عملکرد گیمینگ آن است که با استفاده از بازی Death Stranding در رزولوشن 2560x1140 و تنظیمات پیشفرض انجام می‌گیرد. این GPU درنهایت قادر است دث استرندینگ را با نرخ فریم ۸۰ تا ۱۰۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. لازم به ذکر است این بازی در مقایسه رسمی A750 با RTX 3060 استفاده نشده بود.

اما هدف این ویدیو، نمایش عملکرد بازی با استفاده از GPU جدید اینتل نبود؛ درواقع مقصود اینتل از این کار، نمایش چگونگی عملکرد تکنولوژی «نرخ فریم متغیر» از VESA است. اینتل تأیید کرده که تراشه‌های گرافیکی آرک از تمامی مانیتورهای VRR پشتیبانی خواهند کرد، اما حالا به تصدیق عملکرد ۱۰۰ مانیتور برتری می‌پردازد که از قابلیت VRR برخوردار هستند.

سیستم مورد استفاده در تست عملکرد کارت گرافیک Arc A750

این بازی با رزولوشن 3440x1440 نیز مورد بررسی قرار گرفته اما در این تست، از یک مانیتور متفاوت با قابلیت HDR استفاده شده است. اینتل در ادامه نحوه پشتیبانی از پورت HDMI 2.1 را نیز در تراشه‌های گرافیکی آرک توضیح داده که براین اساس، کارت‌های گرافیک سری Limited Edition این شرکت، مثل موردی که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، از استاندارد HDMI 2.1 پشتیبانی خواهند کرد. اما اینتل به شرکت‌های دیگر تولید کننده‌ی مدل‌های کاستوم این محصولات آزادی عمل داده تا از «پروتکل تبدیلگر» یا PCON ها استفاده کنند. این اقدام باعث می‌شود تا برخی مدل‌های سری اینتل آرک، تنها از درگاه HDMI 2.1 پشتیبانی کنند.

عملکرد گیمینگ کارت گرافیک Arc A750 در اجرای بازی دث استرندینگ

متاسفانه هنوز مشخصات رسمی کارت گرافیک Intel A750 اعلام نشده است. درواقع حتی زمان عرضه و قیمت این محصول نیز مشخص نیست. اینتل تاکنون صرفا تأیید کرده که A750 با هشت گیگابایت حافظه گرافیکی همراه شده است و ظاهرا از ۲۸ هسته Xe بهره می‌برد. ادعا می‌شود که این کارت در بازی‌هایی که برای محصولات اینتل بهینه‌سازی شدند، عملکرد بهتری نسبت به کارت گرافیک RTX 3060 از خود نشان خواهد داد. بنابراین انتظار می‌رود که قیمت این محصول نیز در حدود پیشنهاد انویدیا باشد.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده