نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۲

تاریخ احتمالی معرفی و عرضه پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل

ECSM_Official، از منابع غیررسمی انتشار اطلاعات سخت‌افزاری، زمان رونمایی و عرضه پردازنده‌های از اواخر ماه سپتامبر تا اواسط اکتبر سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده است.

براساس ادعای Enthusiastic Citizen که بیشتر با نقد و بررسی محصولات سخت‌افزاری عرضه نشده شناخته می‌شود، اینتل تاریخ عرضه پردازنده‌های جدید خود برای پلتفرم دسکتاپ را تعیین کرده است. قبلاً شایعه شده بود که پردازنده‌های سری Raptor Lake در تاریخ ۱۷ اکتبر (۵ آبان) به بازار عرضه خواهند شد که تقریبا ۳ هفته بعد از زمان معرفی رسمی آن‌ها در رویداد Innovation خواهد بود. در این تاریخ پردازنده‌های سری K اینتل به‌همراه مادربردهای رده بالای سری Z790 در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

براساس توضیحات این منبع، زمان رونمایی از مادربردهای میان‌رده H770 و B760 در بازه متفاوتی قرار گرفته و احتمالاً با رویداد CES 2023 در پنجم ژانویه ۲۰۲۳ (۱۵ دی) همزمان خواهد شد. این زمان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی زمان عرضه پردازنده‌های غیر K سری Raptor Lake نیز باشد.

اطلاعات پردازنده های نسل سیزدهمی اینتل از ECSM_Official

بنابراین در این صورت باید گفت که پردازنده‌های جدید Raptor Lake در کمتر از یک سال از زمان عرضه تراشه‌های سری Alder Lake به‌دست کاربران خواهد رسید. نسل دوازدهم تراشه‌های اینتل نیز به دو بخش K و غیر K تقسیم شده بودند. زمان‌بندی عرضه این محصولات نیز در ۲۷ اکتبر سال گذشته میلادی و همزمان با رویداد Innovation تنظیم شده بود. البته دسترسی کاربران به پردازنده‌های جدید تا ۴ نوامبر طول کشید.

جالب اینجا است که اینتل زمان عرضه پردازنده‌های Raptor Lake را بعد از زمان رسیدن تراشه‌های سری Ryzen 7000 تعیین کرده است. براساس آخرین شایعات، پردازنده‌های دسکتاپ Zen4 به همراه مادربردهای مبتنی بر سوکت AM5 دو هفته زودتر از محصولات جدید اینتل از راه خواهند رسید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده